معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز شبهه‌پراکنی‌ها از سوی دشمن و کسانی که دلشان با دشمن است، بسیار زیاد شده؛ لذا سفر راهیان نور فرصت مناسبی برای شبهه‌زدایی است.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۱۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
خبرگزاری بسیج ؛ سردار عبدالرضا آزادی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغین کاروان‌های راهیان نور سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه راهیان نور حرکتی در راستای استمرار حرکت شهدا، و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: ایثار و شهادت سرمایه اصلی دفاع مقدس و خمیرمایه پیروزی‌ها در آن دوران تاریخی است.

وی با طرح این سوال که ما در در راهیان نور چه چیز را می‌خواهیم تبلیغ کنیم، گفت: هدف و جهت‌گیری اصلی راهیان نور جوانان هستند؛ تا با حضور در مشهد الشهدا و مناطق عملیاتی، به فرمونده رهبر معظم انقلاب به زیارتِ با معرفت دست پیدا کنند. جهت‌گیری اصلی راهیان نور زیارت با معرفت است؛ تا از این طریق ارزش‌های والایی که در دفاع مقدس حاکم بود، به نسل جدید منتقل شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دفاع مقدس توانست عزت و عظمت اسلام را به رخ جهان بکشد و با ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان، کشور را بیمه کند. برهه تاریخی دفاع مقدس قطعه‌ای روشن در تاریخ بشریت است.

سردار آزادی گفت: روحانیون حاضر در کاروان‌های راهیان نور باید از فرصت ایجاد شده کمال استفاده را ببرند و با فن تبلیغ، سفری قرین با معرفت را رقم بزنند.

وی اظهار داشت: کسانی که با کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به ماطق عملیاتی می‌روند سن و سال کمی دارند؛ ضروری است این مخاطبان را خوب بشناسیم و بر اساس روحیات و تمایلاتشان تبلیغ کنیم؛ چرا که این سیل مخاطب سرشار از احساس و عاطفه و کنجکاوی است و در معرض انواع تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای قرار دارد. این جوان و نوجوان نیازمند الگو است؛ پس ما باید از فرصت ایجاد شده کمال استفاده را ببریم؛ تا فطرت پاک این مسافران مقصد نور به‌صورت صحیح الگویابی کند.

سردار آزادی با بیان اینکه باید معارف و حقایق دفاع مقدس را از طریق الگوها معرفی کرد، گفت: شهدا ذخایر عظیم انقلاب اسلامی هستند؛ که هر کدامشان می‌توانند به عنوان الگویی بی‌بدیل به نسل جوان معرفی شوند. ما باید در سفر راهیان نور دانش آموزان را با طرح سوال به پردازش موضوعات وارد کنیم؛ تا بعد از حضور در مناطق عملیاتی تامل کنند و به سمت خلق ادبیات سوق یابند.

وی ادامه داد: امروز شبهه‌پراکنی‌ها از سوی دشمن و کسانی که دلشان با دشمن است بسیار زیاد شده؛ لذا سفر راهیان نور فرصت مناسبی برای شبهه‌زدایی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در پایان اظهار داشت: تمام حرکت راهیان نور به تلاش روحانیون بستگی دارد و یقینا کاروان بدون روحانی و راوی، کاروان نیست./دفاع پرس

ارسال نظرات