خبرهای داغ:
سرپرست حوزه هنری شاهرود

پیام قیام حسینی ،نه شرقی،نه غربی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

عباسی در جمع عزاداران حسینی شاهرود گفت: قیام امام حسین(ع) نه شرقی و نه غربی،استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی است اما از عاشورا درس مذاکره می گیرند این تحریف عاشوراست
کد خبر: ۸۷۵۸۵۰۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد عباسی در جمع عزاداران حسینی و راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مناسبت ایام ماه محرم که به همت انجمن راویان دفاع مقدس و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج سپاه در مسجد غربای شاهرود سخن می گفت با بیان اینکه عاشورا و کربلا را دریابیم اظهار کرد: عمق معنای آفرینش و نقطه سقل تمام معنای در کربلا جمع شده و منشر می شود و شمشیری که در کربلا زده شده دو تقسیم نموده یا حسینی و یا یزیدی.

وی افزود: آنها که ماندند حسینی هستند و باید کاری زینبی کنند و اگر نگاه ما به کربلا و عاشورا اینگونه باشد خیلی از مفاهیم حل و راهبردها مشخص می شود و خیلی از مبداء و مقصدها نمایان و مشخص می شود.

عباسی با بیان اینکه در صفحه عاشورا استقلال است خاطر نشان کرد: نه شرقی و نه غربی است، امام حسین(ع) بدون وابستگی به غیر به قیام خود پرداخت و وابسته به جایی نبود و آزادی و آزادگی در این قیام است و جمهوری هم هست که مردم او را دعوت کردند که بیاید و اسلامی هم که هست که قرار بود حکومت دینی درست کند چرا که ولی الله است و نباید حکومت دست هر خس و خاش و پلید و یزیدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیام قیام امام حسین(ع) نه شرقی و نه غربی،استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی است اما از عاشورا درس مذاکره می گیرند این تحریف عاشوراست،آنطرفی ها فهمیدند کسی که می خواهد در مقابل حسین(ع) و اسلام ناب قرار بگیرد باید بدکاره و از بدکار زاده باشدو پلید باشد تا بتوان این اسلام ناب را سرنگون کرد.

سرپرست حوزه هنری شاهرود گفت: داعش به خوبی فهمیده است باید به دنبال مرجانه ها باشد و جهاد نکاح براه انداخته و در این استراتژی تعریف شده و متاسفانه عاشورا را خودمان تحریم می کنیم.

وی با اشاره به دفاع مقدس و تحریف آن افزود: ما داریم دفاع مقدس را نیز تحریف می کنیم و سکوت کرده ایم و باید مثل شهید مطهری در جمع بچه های رزمنده بیاید تا جلوی تحریف را بگیرد.

عباسی با اشاره به موضوع خاطراتی که در فضای مجازی در باب روی مین رفتن رزمندگان بیان شده است و بسیار در شبکه های اجتماعی بیان می شود بیان کرد: ما در جنگ اصل غافلگیری داشتیم و برای ما مهمتر بود چرا که تجهیزات نداشتیم و باید با سرعت و غافلگیرانه دشمن را مغلوب می کردیم و از عمق میدان مین عبور و دشمن را غافلگیر می کردیم.

وی افزود: عمق میدان مین در خطوط دشمن حداقل از 500 متر تا چند دهه کیلومتر بود که در عملیات والفجر مقدماتی تا 120 کیلومتر این میدان مین می رسید و در دل این میدان سنگرهای کمین دشمن با دوشکایی که در هر ثانیه ده تیر شلیک تا مسافت 700 متر را هدف و برای مقابله هوایی بود استفاده می شد.

این روای و محقق دفاع مقدس اضافه کرد: در این شرایط آیا ما فرصت قرعه کشی و انتخاب برای پریدن روی مین را داشتیم اگر خطایی رخ می داد کل یگان شهید می شد و باید نفر اول ستون خود سریع تصمیم گیری و اقدام می کرد.

وی عنوان کرد: در جبهه ها رزمنده برای فرماندهان ارزشمند بود و این نبود که به هر قیمتی شهید شود که اگر اینگونه بود و ما همیشه برای باز کردن میدان مین رزمنده ها را قربانی می کردیم باید بیش از این قریب به 200هزار شهید می دادیم.

عباسی گفت: ما نیروهای اطلاعات و عملیات و تخریب چی داشتیم که همه متخصص در این کار بودند و معبرها را برای عملیات ها باز می کردند و نه معبر دو متری بلکه گاهی معبر عبوری 30 سانتی متر بود و به ندرت اتفاق می افتاد که ما برای عبور از میدان مین دچار مشکل شویم و اگر هم اینگونه باشد تصمیم گیری سریع بود تا دشمن متوجه نشده و بچه ها قتل عام کند.

وی با تاکید بر اینکه باید شبهات دفاع مقدس را پاسخ دهیم گفت: دسمن در جنگ نرم در حال تلاش برای انحراف در ارزش ها و آرمان های ماست و ما باید مراقب باشیم و بصیرت داشته باشیم و بدانیم (کل یومٍ عاشورا و کل ارضٍ کربلاست.)

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار