خبرهای داغ:
مسئول راویان دفاع مقدس کشور:

شهید «همدانی» خود را بدهکار نظام می‌دانست

مسئول راویان دفاع مقدس کشور با بیان اینکه شهید همدانی خود را بدهکار نظام می‌دانست، گفت: شهید «همدانی» خود را وقف نظام کرده بود.
کد خبر: ۸۷۵۸۵۳۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
سرتیپ دوم پاسدار رضا میرزایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت یاد شهدا اظهار داشت: از سال 58 با شهید «همدانی» آشنا شده ام ولی ابعاد بزرگ این شهید تا کنون بازگو و مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: سردار شهید «حسین همدانی» قبل از انقلاب فعالیت‌های سیاسی بزرگی داشته و بعد از انقلاب نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف در ایران اسلامی داشته است .

مسئول راویان دفاع مقدس کشور در ادامه با بیان آنکه سردار شهید «حاج حسین همدانی» در کردستان خدمات بسیاری داشتند و در آزادسازی سنندج بسیار فعال بودند، بیان داشت: در آن زمان که دشمن 90 درصد کردستان را اشغال کرده بود، شهید «حاج حسین همدانی» با برنامه‌ریزی درست توانستند دشمن را تا شهر سنندج عقب برانند.

وی گفت: زمانی که جنگ شروع شد پاسگاه‌های مرزی نا امن شد اما سردار سرافراز اسلام شهید «همدانی» توانستند گروه‌هایی از همدان را به قصر شیرین برده و در این امر نیز موفق عمل کردند.

میرزایی با بیان اینکه زمانی که جنگ شروع شد سردار «حاج حسین همدانی» خود را به سر پل ذهاب رساندند، گفت: این درحالی است که اگر شهید همدانی نبودند سپر پل ذهاب سقوط می‌کرد.

وی تصریح کرد: در آن زمان سردار شهید «حاج حسین همدانی» بچه‌های همدان را سامان داده و همانند رزمنده‌ای پابه پای رزمندگان جنگیدند و رزمندگان با مشاهده ایشان روحیه گرفتند.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: شهید «همدانی» هر کاری انجام می‌دادند دوست نداشتند مطرح شود همانند کتاب «مهتاب خین» که متعلق به شهید همدانی است که مشاهده می‌شود از خودش مطلبی نگفته است.

وی با بیان اینکه شهید همدانی خود را بدهکار نظام می‌دانست، بیان داشت: در کتاب «مهتاب خین» سعی بر آن شده تا شهید «همدانی» از دوستانش خبر دهد این درحالی است که شهید «همدانی» خود را وقف نظام کرده بود .

وی افزود: اگر قصد داشتیم شهید «همدانی» را پیدا کنیم باید در سنگر های رزمندگان پیدایش می‌کردیم، ایشان غذای ضعیف‌تر و کمتری از بسیجیان مصرف می‌کردند.

میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: شهید همدانی تمام توانش را برای جبهه‌ها گذاشت و خانه ای بسیار معمولی دارد که هر جوانی می‌تواند آن را درست کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات