خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

استان سمنان ظرفیت‌های خوبی برای تهیه اپلیکیشن های مذهبی دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ظرفیت‌های ویژه استان در زمینه مذهبی مانند حضور یک‌هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی با جوانان مستعد می تواند زمینه را برای تهیه اپ‌های مذهبی فراهم کند.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۵۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در نشستی با دبیر کارگروه امنیت فضایی مجازی استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود، بیان داشت: امروز خوشبختانه هیئت‌های مذهبی در فضای مجازی فعالیت‌های خوبی را در راستای ترویج دین مبین اسلام در دستور کار دارند که از این ظرفیت‌ها می تواند در زمینه تولید محتوای فاخر بهره برد.

وی افزود: تولید محتوا امروز یکی از الزامات ما در فضای مجازی است که هم می تواند تهدید محسوب شود و هم فرصت لذا باید با بها دادن به جوانان، شرکت های دانش بنیان و هیئت های مذهبی که دارای جوانان مستعد در زمینه آی تی و آی تی سی هستند، زمینه را برای فعالیت مذهبی در فضای مجازی فراهم آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره فعالیت های مجازی مورد حمایت این اداره کل، گفت: امروز تبیان سازمان تبلیغات در زمره پنج سایت برتر کشور در زمینه تولید محتوا است و همچنین فعالیت فضای مجازی توسط هیئت های مذهبی به کرات به تولید محتوای ارزشمند بدل شده است.

شکری بیان داشت: برای فعالیت در فضای مجازی ابتدا باید نکاتی را نیز در نظر داشت که نخستین آنها شناسایی توانایی های ما در این فضا است چرا که ایران اسلامی متاسفانه همچنان از تولید نرم افزارهای جهانی مانند تلگرام، واتس آپ و ... به دور است و نتوانسته در تولید نرم افزارهای این چنین گیرا، موفقیتی به دست آورد.

وی افزود: از سوی دیگر باید آسیب ها و چالش‌های فضای مجازی در زمینه تولید محتوای مذهبی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در تولید محتوا پیشرفت های خوبی را داشته باشیم که این امر می تواند در تعامل اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یا کارگروه فضای مجازی استان میسر شود.

دبیرکارگروه امنیت سایبری استان سمنان نیز در این نشست، از برگزاری قریب الوقوع جشنواره تولید اپلیکیشن های مذهبی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره می تواند با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی به صورت استانی و یا کشوری برگزار شود.

علی دستفان بیان داشت: این ایده در بخش های مختلف مانند درمان، اقتصاد، اشتغال و به خصوص گردشگری در استان سمنان از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته که خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی را نیز به همراه داشته است لذا این نیاز در فضای فعالیت های مذهبی نیز احساس می شود که امیدواریم بتوانیم این جشنواره را با هدف شناسایی استعدادهای خوب حوزه اپ های مجازی برگزار کنیم.

وی افزود: امروز در رنکینگ ۵۰۰سایت برتر حوزه تولید محتوای کشور متاسفانه تعداد سایت های مذهبی قابل توجه نیست که این خلل می بایست مورد برنامه ریزی و رفع قرار گیرد لذا به نظر می رسد برگزاری جشنواره همکاری و همراهی مردم، سازمان ها و شرکت‌های فناور برای تولید محتوای فاخر فرهنگی در حوزه مذهب بتواند نخستین گام در راستای ارتقای این زیر ساخت ها در فضای مجازی باشد.

در این نشست مصوب شد که اداره کل تبلیغات اسلامی و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان راه های همراهی و همکاری برای برگزاری جشنواره اپلیکیشن های مذهبی استان را بررسی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها