دکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص افزایش خرید و فروش نوزادان در برخی شهر های کوچک و روستاها اظهار و تبعات آن در جامعه اظهار داشت: عوامل مختلفی را می توان در بروز و ظهور پدیده ها و معضلات اجتماعی موثر دانست، عوامل اقتصادی و فرهنگی در افزایش این معضل بسیار تاثیرگذار هستند.
این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: نباید به مسئله خرید و فروش نوزادان تک بعدی نگاه کرد بی توجهی به وضعیت فرهنگی و اقتصادی مردم موجب به وجود آمدن و افزایش خرید و فروش نوزادان شده است لذا مسئولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی قدم های کلانی بردارند و در اولویت قرار دهند.
دکتر حیدرپور با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش خرید و فروش نوزادان گفت: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی به موقع و آگاهی دادن به جامعه و بیان پیامد های آن درخصوص عواقب و تبعات خرید و فروش نوزادان در جامعه این معضل را تا حد زیادی کاهش دهند.
این جامعه شناس تصریح کرد: سازمان بهزیستی باید خانواده های معتادی را که صلاحیت نگه داری فرزند را ندارند شناسایی کرده و پویایی لازم را داشته باشد تا بتواند این معضل را در کشور حل کند زیرا خطرات بسیار زیادی برای جامعه خواهد داشت.
مروری بر فهرست سیاه اقدامات آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله
یادداشت | محمد یوسفیان
یادداشت |