خبرهای داغ:
کارآفرین همدانی مطرح کرد

ایجاد اتحادیه راهکاری برای حل مشکلات تولیدکنندگان قارچ

کارآفرین همدانی گفت: با ایجاد اتحادیه می توان بسیاری از مشکلات موجود در زمینه پرورش قارچ را حل کرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۴۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
فرشاد رضوانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: بعد از دریافت مدرک فوق دیپلم در رشته مکانیک خودرو به دنبال کار می‌گشتم و چندین جا نیز به عنوان کارگر کار کردم، ولی این کارها خیلی با روحیات من سازگار نبود.

وی افزود: بعد از اینکه از پیدا کردن یک کار خوب ناامید شدم به توصیه برادر بزرگترم که کارشناس کشاورزی است و چند سالی بود که در زمینه پرورش قارچ فعالیت می‌کرد، به پرورش قارچ روی آوردم.

این کارآفرین همدانی گفت: با کمک برادرم در سنگستان روستای محل زندگی خود، سالن پرورش قارچ احداث کردیم و در حال حاضر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستیم.

وی بااشاره به هزینه‌کرد 50 میلیون تومان برای ساخت و تجهیز کارگاهش تصریح کرد: بعد از آنکه قرار شد با برادرم در کار پرورش قارچ فعالیت کنم به این نتیجه رسیدیم که برای کاهش هزینه‌های جاری و کسب درآمد بیشتر باید کارگاه برای خودمان باشد به همین دلیل، زمینی را که داشتیم به یک کارگاه خوب و مجهز تبدیل کردیم.

ایجاد اتحادیه راهکاری برای حل مشکلات تولیدکنندگان قارچ
 

رضوانیان اظهار داشت:کارگاه شامل 4 سالن پرورش قارچ به طول 50 متر است کههر سالن در هر دوره 45 روزه یک الی 1.5 تن قارچ می‌دهد.

وی خاطرنشان شد: برای اینکه همیشه قارچ داشته باشیم و مشتری‌های خود را از دست ندهیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سالن‌ها با اختلاف 15 روز با یکدیگر قارچ بدهند.

این بسیجی پایگاه شهید قهاری روستای سنگستان با ابراز رضایت از بازار فروش قارچ گفت: هر چند تولیدات را به واسطه می‌فروشیم اما از درآمد این کار نه تنها من بلکه خانواده‌ام نیز راضی هستند و همواره از ما حمایت می‌کنند.

وی افزود: یک ویژگی مهم قارچ‌های تولید شده در کارگاه ما ممتاز و درجه یک بودن آنها است، به هیچ وجه در محصولات تولیدی خود قارچ درجه 2 و3 نداریم و این امر به دلیل رسیدگی مناسب و دقیق به قارچ‌ها برحسب تجربه‌ای است که برادرم در طول 4 سال فعالیت در این زمینه به دست آورده است.

ایجاد اتحادیه راهکاری برای حل مشکلات تولیدکنندگان قارچ 

رضوانیان خاطرنشان کرد: اگر اتحادیه‌ای برای تولیدکنندگان قارچ تشکیل شود بسیاری از مشکلات فعالین این عرصه از قبیل عدم ثبات قیمت، وجود دلال‌ها و ... حل خواهد شد.

وی در مورد افزایش قیمت قارچ در فصل تابستان گفت: در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا بسیاری از پرورش‌دهندگان قارچ به دلیل نداشتن تجهیزات و یا عدم تجربه کافی توانایی لازم برای کنترل دمای کارگاه را ندارند و به همین دلیل با کاهش تولید، قیمت قارچ افزایش پیدا می‌کند، اما در فصل پاییز وزمستان کنترل دمای کارگاه راحت‌تر از فصل تابستان است و قیمت قارچ با افزایش تولید کاهش می‌یابد.

این پرورش‌دهنده قارچ گفت: اگر تا چند وقت پیش کارگر بودم و برای دیگران کار می‌کردم امروز برای دو نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ام و در موقع بارگیری کمپوست، برداشت قارچ و ... به دلیل افزایش حجم کار، کارگر می‌گیرم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات