خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان عنوان کرد

ارتقاء توانایی رزمی بسیجیان از اهداف رزمایش «الی بیت المقدس»

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» با حضور یک هزار و 500 بسیجی در تویسرکان گفت: ارتقاء توانایی رزمی بسیجیان و تربیت نیروهای شایسته و توانمند از اهداف این رزمایش است.
کد خبر: ۸۷۶۸۰۹۴
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، سعید سعیدی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ «الی بیت المقدس» در تویسرکان همزمان با سراسر استان در روزهای 13 و 14 آبان ماه جاری بیان داشت: این روزمایش در دو روز و با حضور یک هزار و 500 بسیجی در شهر فرسفج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رزمایش در دو مرحله انجام می شود، اظهار کرد: در مرحله اول که با برنامه استقبال از بسیجیان فردا صبح انجام می شود، کلاس های آموزشی؛ با محورهای پدافند غیرعامل، پدافند دورادور، پدافند ضد هلی‌برد دشمن خارجی و تاکتیک‌های تاخت برگزار می شود.

فرمانده سپاه تویسرکان افزود: همچنین در روز دوم رزمایش که با اجرای صبحگاه و سخنرانی سردار مظاهر مجیدی، جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) همدان و حضور مسئولان تویسرکانی آغاز می شود، بخش اصلی رزمایش که همان عملیات ضد هلی‌برد است با محاصره نیروهای هلی بردی دشمن فرضی و تنگ کردن حلقه محاصر و دستگیری آنان انجام می گیرد.

وی به تفاوت این رزمایش با رزمایش‌های قبلی نیز اشاره کرد و گفت: در راستای آمادگی بیشتر بسیجیان عزیز قبل از رزمایش در روزهای گذشته سه فراخوان 24 ساعته همراه با گذراندن آموزش هایی از جمله آمادگی جسمانی، میدان تیر و حفظ و انسجام گردان ها صورت گرفت.

سعیدی با بیان اینکه ارتقاء توانایی رزمی بسیجیان و تربیت نیروهای شایسته و توانمند از اهداف اصلی رزمایش «الی بیت المقدس»است، تصریح کرد: به روز نگهداشتن، بالابردن توان و آمادگی مقابله بسیجیان هنگام ورود عناصر نفوذی دشمن به خاک کشور، آمادگی هنگام بمباران هوایی و مقابله با اراذل و اوباش هنگام بروز اغتشاش از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی به اجرای برنامه های جانبی فرهنگی در قالب آموزش دهی به بسیجیان برای مبارزه با جنگ نرم دشمن در این رزمایش نیز اشاره کرد و گفت: ارسال پیامک با محتوای فرهنگی مناسب، برگزاری مسابقات و حلقه های صالحین قبل از نماز مغرب و عشاء از جمله برنامه های فرهنگی است که در هنگام برگزاری رزمایش اجرایی می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هدف اصلی برنامه های فرهنگی را افزایش دانش و مهارت گردان ها، ترویج ارزش های والای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی الگوهای شاخص به ویژه شهدا به جوانان و مهمتر ایجاد همدلی در بین نیروهای گردان عنوان کرد.

سعیدی با بیان اینکه از 6 گردان شهرستان تویسرکان سه گردان از حوزه های المهدی، شهید رجایی و شهید مدنی برای اجرای رزمایش «الی بیت المقدس» حضور خواهند داشت، از همکاری گردان امام حسین(ع) برای اجرای بهتر این رزمایش تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار