خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این راستا برگزاری کارگاه‌های مختلف در سپاه آغاز شده و امید است در سال آینده این امر در پیکره بسیج نیز انجام شود که همه به عنوان مقدمات کار است.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۴۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش یاران معروف صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به وصیت شهید چیت‌سازیان ااظهار داشت: این شهید بزرگوار می‌فرماید کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفس خود گیر نکرده باشد.

وی با بیان اینکه اساس بحث امر به معروف و نهی از منکر عبور از نفس اماره خویش است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند معروف بزرگ امروز ما، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: گاه ما در رتبه‌های پایین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نگاه می‌کنیم و آن را در بی‌حجابی می‌بینیم اما از منکرات بزرگ به راحتی عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار دشواری است چراکه به فرهنگ عمومی جامعه برمی گردد و باید برای آن کار کرد.

مجیدی با بیان اینکه در سپاه امسال به عنوان سال «امر به معروف و نهی از منکر» نامگذاری شده است، عنوان کرد: با توجه به این امر یکی از برنامه‌های ما آموزش تمام پاسداران در این زمینه است تا وظیفه خود را به خوبی بشناسیم.

وی با تأکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر افزود: در این راستا برگزاری کارگاه‌های مختلف در سپاه آغاز شده و امید است در سال آینده این امر در پیکره بسیج نیز انجام شود که همه به عنوان مقدمات کار است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: ستاد امر به معروف استان نیز در ادارات این امر را آغاز کرده و اگر ادارات نیز بتوانند در زمینه آموزش این امر ورود کنند، می‌توانیم با هم‌اندیشی یکدیگر نهضت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های امر به معروف و نهی از منکر این است که از درون خود فرد جوشش ایجاد شود، گفت: آمر به معروف اگر منکری را دید ابتدا باید در درون خود تغییراتی داشته باشد و این امر را در دوران دفاع مقدس به وضوح می‌دیدیم.

مجیدی با بیان اینکه باید هدفگذاری کنیم تا در راستای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنیم، ابراز داشت: در این صورت قسمت عظیمی از کار را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) زمانی که در مکه و مدینه حجم وسیعی از منکرات را دید، قیام و جان خویش را در این راه هدیه کرد و برای این حرکت بزرگ تاریخی با خانواده خود به میدان آمد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: احیای این فریضتین می‌طلبد ابتدا از خود و خانواده خود و سپس در جامعه کار را آغاز کنیم و مقدمات کار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ذکر و به عبارتی خواندن نماز با حضور قلب یکی از راه‌هایی است که سبب دوری ما از منکرات می‌شود، افزود: در استان همدان یک هزار و 750 حسینیه و مسجد وجود دارد اما متأسفانه فقط در یک سوم آنها نماز جماعت برگزار می‌شود که از علل آن نبود روحانی است.

مجیدی تصریح کرد: در ادارات نیز باید به نماز جماعت اهمیت داده شود چراکه اگر به مراحل تکاملی نماز توجه شود، بازدارنده از منکرات است.

وی با بیان اینکه ما به طرف دنیاطلبی و رفاه زدگی رفته‌ایم، گفت: شهدای ما به ویژه 10 شهید مدافع حرم استان با وجود داشتن زن و فرزند از دنیا دل می‌کنند و در دفاع از حرم حضرت زینب جان خود را از دست می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: امروز یکی از خطراتی که جامعه ما را تهدید می‌کند این است که برخی از مسئولین و مردم به سمت دنیاطلبی می‌روند و این امر ما را غافل و از هدف امام حسین(ع) دور می‌کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان فرمودند جهاد اصغر مقاومت شما و همان جنگی است که در عملیات رزمی انجام می‌دهید و جهاد اکبر این است که درون خود را اصلاح کنید.

مجیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال در بیاناتی تبعیت نکردن از دشمن را جهاد کبیر عنوان کردند، گفت: یکی از زمزمه‌های بزرگی که امروز در کشور مطرح میشود برقراری ارتباط با دشمن است و ما باید هوشیار و مراقب باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات