کارشناس مسایل سیاسی:

هویت دانشجویی یافتنی است نه اعطایی

همایش رسالت جنبش دانشجویی در شرایط کنونی با حضور مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۶۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این برنامه روز شنبه 13آذرماه ساعت 10 صبح درسالن مطهری دانشکده دامپزشکی با محوریت بررسی موضوع جنبش دانشجویی در دانشگاه ها برگزار شد.

حسین کاشانی پور، مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و رئیس ستاد مرکزی یوم الله 13 آبان در این برنامه تصریح کرد: هویت دانشجویی یافتنی است نه اعطایی. رسالت دانشجویی در دو حوزه از دانشجویان مورد انتظار است؛ یک رسالت، رسالت قطعی تولید علم است و دیگری مطالبه گری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی.

کاشانی پور به مطالبه گری سیاسی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: اگر حق گفته نشود، یکی حق را نگفته ایم و دیگر اینکه روح حق طلبی در جامعه از بین می رود.

وی در ادامه به مطالبه گری تخصصی و تعهد در دانشگاه ها از یک منظر تخصصی اشاره کرد و گفت: نگاه نقادانه باید بیدار شود و و دانشگاه را به تکاپو بکشد. دانشجو باید در جریان علمی نقش آفرین باشد. هدف دانشجو کمک به حل مشکلات جامعه می باشد.

مدیرکل آموزش و پژوهش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و رئیس ستاد مرکزی یوم الله 13 آبان ضمن اشاره به موضع گیری دانشجویی در نقد برجام و نقل حضرت آقا در مورد برجام درخصوص اصرار آقایان به مذاکره اظهار داشت: فضاسازی انتخابات سال 1392 در راستای انجام مذاکرات با آمریکا بود و پس از آن شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست از میان برداشته شد.

وی، تصریح کرد: جریان دانشجویی همسو با گفتمان انقلاب باید این موضوع را پیگیری کند.

کاشانی پور، گفت:‌دانشجو به عنوان چشم بیدار جامعه باید مطالبه گری از تیم دیپلماسی سیاسی کشور را مطرح کند. اگر چنین نکند یک دانشجوی بدون نشاط و خاموش است.

وی، افزود:‌بهترین مقام دانشجو این است که بتواند در دانشگاه دانشجویی کند، یعنی در همه صحنه ها پویا عمل کند.

این کارشناس مسایل سیاسی، در پایان تأکید کرد:‌ اگر دانشگاه ساخته شود سرعت پیشرفت علمی کشور بیشتر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار