وی با تاکید براینکه امروزه تغییر در رفتار دانشآموزان خیلی خوشبین هستیم تا با وجود همه دلسوزان نظام و یاد شهدا و رزمندگان برای آباد و آزاد بودن ایران گام برداریم افزود: تغییر در رفتار گروهی و اجتماعی نیز به آن مهارتهای زندگی عنوان میشود که اکنون در آموزش و پرورش این مهارتها در دستور کار قرار گرفته است.
نظری از فعالیت 12 هنرستان در آموزش و پرورش استثنایی مازندران خبر داد و افزود: با وجود این ویژگیها در دانشآموزان استان تلاش بر این است تا بهزودی همه آنها در مدارس عادی پذیرفه شوند.
وی با اعلام اینکه در این استان 55 مرکز آموزش و پرورش استثنایی داریم که از این تعداد 16 مدرسه هنرستان هستند بیان کرد: تلاش در جهت افزایش مهارتهای زندگی و اعتماد به نفس در آموزش و پرورش استان است تا با برنامهریزی برای کاهش روحی و روانی خانواده دانشآموزان استثنایی تلاش شود.
نظری از آموزش تلفیقی فراگیر در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای این دانشآموزان باید تلاش شود تا در مدارس عادی پذیرش شوند.
وی با بیان اینکه مراقبتهای سلامت و بهداشتی در مدارس ابتدایی ویژه پرداخته شود تا نارساییها را تشخیص شود افزود: زمانی موفق هستیم که جامعه پایدار و سالم باشد واین گونه مدارس استثنایی کمتر و این دانش آموزان در مدارس عادی مشغول تحصیل شوند.
وی با اشاره به ایه اینکه تخصیص معلمان رابط، ایاب و ذهاب دانش آموزان در دستور کار ویژه باشد خاطرنشان کرد: اهداف نظام آموزشی در افق 1404 ایجاد ایران پاینده، بالنده و در هر سرمایههای فیزیکی، آموزش و فرهنگی سربلند است.
مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه همه عالم معلول است و معلول علتی به نام خدا شناخته میشود افزود: خدا علت نهایی همه عالم است لذا هیچکس نمیتواند بگوید که معلول نیست بنابراین همه کسانی که سالم هستند نیز معلول هستند.
عباس مرزبند با تاکید براینکه چه بسا این معلولان که سالم هستند و چه بسا از آن آدمهایی که معلول نیستند معلول هستند بیان کرد: کسانی را معلول میداند که حق را ناحق، مردم آزاری، عیب دیگران را آشکار میکند کسانی که مال مردم میخورند خداوند معلول میداند خیلی از کارهایی که معلولان میکنند ما افراد سالم از آن ناتوان هستیم.