وی افزود: کتاب " در مسیر تربیت2" ویژه مدیران مدارس طراحی و منتشر شده و در اختیار مدیران مدارس استان قرار خواهد گرفت تا با تدبیری ویژه فعالیتهای فرهنگی را در مدارس اجرا کنند.
شعبانی با اشاره به حذف بخشنامههای اضافی در طول مدت تصدیگری در معاونت پرورشی گفت:ملاک در اجرای برنامه فرهنگی، ایجاد شور و نشاط در میان دانش آموزان است.
وی با تشریح موضوعات مختلف کتاب در مسیر تربیت، خاطرنشان کرد: نظام فرهنگی پیچیدگیهایی دارد که لازم است برای اجرای مناسب برنامهها، نقشه راه فرهنگی در مدارس طراحی شود.
شعبانی با دعوت از مدیران مدارس برای بیان انتقاد و راهکارهای سازنده در برپایی هرچه بهتر فعالیتهای فرهنگی و پرورشی در مدارس، خاطرنشان کرد: اگرچه در مازندران دو هزار مربی پرورشی نیاز کامل مدارس استان بوده اما فقدان نیروی انسانی به معنای اجرا نشدن برنامههای فرهنگی و تربیتی در مدارس استان نیست.
شعبانی، جلوگیری از تبدیل کتابخانهها و نمازخانهها به مکان آموزشی را نکته قابل تامل دیگری دانست و گفت: باید مهندسی فرهنگی مدارس توسط مدیران مدرسه طراحی شود.
وی مراسم آغازین مدرسه را نبض برنامههای فرهنگی اعلام کرد و افزود: برپایی یک مراسم نمادین شاد و شیک میتواند پویایی دانش آموز را به همراه داشته باشد.
معاون آموزش وپرورش مازندران، اجرا نشدن مراسم آغازین را در برخی مدارس درد فرهنگی بزرگ مدرسه خواند و با اشاره به آسیبشناسی انجام شده، تصریح کرد: نوع نگرش به فعالیتهای فرهنگی دغدغه امروز جامعه است.
شعبانی به طراحی کتاب در مسیر تربیت 1 و 2 اشاره کرد وگفت: توجه به اسناد فرادستی، ظرفیتهای حوزه پرورشی، فلسفه و ضرورت تشکیل امور تربیتی بخشهایی از افقهای ترسیم شده ویژه مدیران مدارس است.
وی بر جلوگیری از ارائه هرگونه گزارش عملکرد سوری توسط مدیران تاکید کرد و با اشاره به برخورد با این گونه گزارشات تصریح کرد: در سیاستهای جدید فرهنگی و تربیتی به دنبال کار عملیاتی هستیم.