خبرهای داغ:
مدیرتجربه‌نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد

تجربه‌نگاری جلوگیری از هدررفت فرصت‌ها و سرمایه‌ها

مدیرتجربه‌نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: اهمیت و ضرورت تجربه‌نگاری جلوگیری از هدررفت فرصت‌ها و سرمایه‌های انسانی است.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۶۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا شهیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اندیشه‌ورزی موقعیت سیدالشهدا(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: تجربه‌های متراکم انقلاب را باید تدوین کرد که این یک کار علمی و یک پژوهش علمی، تاریخی است.

وی با بیان اینکه امروز ما به یک نگاهی به گذشته از راه‌هایی که آمدیم و کارهایی که کردند، احتیاج داریم، در تعریف تجربه‌نگاری عنوان کرد: تجربه‌نگاری به توانایی و مهارتی گفته می‌شود که در یک مقطع زمانی و مکانی خاص قرار دارد و از طریق انجام دادن خلاقانه کاری در مواجهه با یک یا چند مسأله از یک رویداد واقعی حاصل می‌شود.

مدیرتجربه‌نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص اهمیت و ضرورت تجربه‌نگاری در سپاه، افزود: اهمیت و ضرورت تجربه‌نگاری جلوگیری از هدررفت فرصت‌ها و سرمایه‌های انسانی و جلوگیری از فراموشی دانش تجربی در اثر مشغله‌های متناوب کاری و اجتماعی و زندگی است.

وی ادامه داد: پیشگیری از ایجاد شکاف تجربی و دانشی بین نسل جدید و قدیم، افزایش سرعت تبادل تجربه و دانش تجربی بین کارکنان، کمک به افزایش و ارتقا دانش سازمانی سپاه، غنی سازی دانش سازمانی سپاه، ارتقا کیفیت عملکرد افراد و اجزاء مجموعه سپاه نیز از دیگر دلایل اهمیت تجربه‌نگاری است.

شهیدی ابراز داشت: در بحث مدیریت تجربه نگاری سپاه انصارالحسین(ع) از سال 1391 که زیرمجموعه های معاونت تعریف شد با انجام کارگاه‌های متفاوت و متعدد و آموزش کلاس تجربه‌نگاری در ستاد سپاه و نواحی و تیپ 32 پس از اینکه افراد با موضوع تجربه نگاری آشنا شدندکارگاه‌های توانمندسازی تجربه نگاری تشکیل شد.

* ثبت بیش از 3800 تجربه در سامانه تجربه‌نگاری توسط سپاه همدان

وی در مورد روز تجربه‌نگاری گفت: برای این مورد در ماه یک روز را به آن اختصاص دادیم و در مجموعه سپاه انصارالحسین(ع) برنامه داریم و در نواحی و تیپ 32 نیز نماینده داریم.

مدیرتجربه‌نگاری معاونت دانش و پژوهش سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: از سال 91 تاکنون 3 هزار و 861 تجربه در سامانه تجربه‌نگاری سپاه ثبت شده و هر تجربه ای که حاصل یک کار خلاقانه و پیش روندگی در کار و مأموریت را داشته باشد جزء تجربه‌های مجموعه تجربه‌نگاری قرار میگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما بیشتر به دنبال تجربه‌هایی هستیم که جنبه تعلیم و به کارگیری داشته باشد، تأکید کرد: در مأموریت‌های سپاه و همچنین در تجربه‌های محض هم هست که با توجه به پیشرفت امکانات و گذشت سالها از بحث دفاع مقدس این تجربیات به‌کار نمی آید ولی در زمان خود تجربه‌های خوبی بوده که از آنها استفاده شده و ما این تجربیات را از فرماندهان و پیشکسوتان که در مأموریت های سپاه نقش داشتند کسب می‌کنیم.

شهیدی با بیان اینکه انسان در طول زندگی به دنبال کارهای مثبت است، اظهار داشت: انسان گاهی طعم شکست را می‌چشد که این تجارب باعث شیرینی و تلخی زندگی است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر تجربیات مربوط به مأموریت ها و برنامه های سپاه است که بسیار مؤثر و کارایی زیادی را دارا است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار