گزارش خبری ناحیه زرندیه که شامل گفت و گو با فرمانده حوزه شهید بهشتی ناحیه زرندیه است.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۷۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، گزارش خبری ناحیه زرندیه به شرح زیر است:

ضمن معرفی خود در مورد حوزه فعالیت خود مطالبی را بیان کنید .

بنده ستوان یکم پاسدار محمد حمدی اهل روستای علیشار شهرستان زرندیه هستم که حدود ۶ ماه است که به سرپرستی حوزه شهید بهشتی ناحیه زرندیه منصوب گشته ام .خدمت عزیزان عرض شود که کل فعالیت های بسیج عموما در دو قالب و پایه است ، یکی بحث رزمی و نظامی است و دیگری فرهنگی و رویکرد های فرهنگی که آن هم به صحبت های مقام معظم رهبری برمی گردد .

در بحث نظامی این حوزه دارای یک گردان است که قبلا کل شهرستان یک گردان داشت که بنابر دستوراتی که از استان صادر شده مسئولیت تشکیل گردان را به حوزه شهید بهشتی سپرده اند و کار آن بحث رزمایشات و فراخوانی های گردان است . علاوه بر آن نیز پایگاه های ویژه ، الف و ب دارای گردان عاشورا هستند .

از فعالیت های خود در حوزه شهید بهشتی بیان کنید

ما مجموعا پنج بار فراخوانی و میدان تیر به همراه تست آمادگی جسمانی و راهپیمایی شبانه برگزار کردیم و آخرین آن رزمایش شبانه دفاع از کوی و برزن بود که در دوروز انجام شد .در بحث فرهنگی نیز برگزاری نشست های روشنگری و یادواره شهدا که تقریبا همه پایگاه ها یک یادواره برگزار کرده اند  علاوه براین یک سهمیه شهید محله آبروی محله داشتیم که به حول قوه الهی ۷ برنامه شهید محله آبروی محله برگزار کردیم .

برنامه های بومی محلی نیز تقریبا هر هفته پنج شنبه و جمعه ها در پارک شهدای گمنام برگزار می شود .امسال در بحث سازندگی نیز ما ۷ گروه جهادی داشتیم که به مناطق محروم داشتیم که به مناطق محروم علیشار ، چلسبان و ... رفتند که به ساخت سرویس بهداشتی و حمام و نصب ایزوگام برای بام ها پرداختند و در این گروه جهادی به دیدار خانواده شهدا نیز رفتیم . ازدیگر برنامه های فرهنگی در قالب برنامه های تربیتی در بحث صالحین است ایجاد حلقات صالحین قرآنی که برخی از پایگاه ها در این زمینه خوب فعالیت می کنند و از جمله فعالیت های ورزشی که در پایگاه ها انجام می شود مسابقات تیر اندازی ، تنیس ، کوهپیمایی ، دو استقامت و دوچرخه سواری که در مناسبت های مختلف انجام شده است .

مهمترین برنامه های سال ۹۵ را بیان کنید ؟

از جمله برنامه های فرهنگی انجام شده بسیار عالی و تاثیر گذار برنامه عید غدیر خم بود که با توجه به اینکه اجرای آن به حوزه شهید بهشتی واگذار شده بود با تمام تلاش نسبت به اجرای آن برنامه کوشیدیم و از تمام ظرفیت پایگاههایمان در اجرای هرچه بهتر این برنامه استفاده کردیم و به حمدالله یک برنامه خوب و عالی و تاثیر گذار اجرا شد .

در خصوص شرایط جذب بسیجیان مطالبی را بیان کنید .

جذب بسیج یک برنامه ابلاغی به پایگاه هاست که یک نرم را برای هر پایگاه مشخص می کنند که آن حداقل کف جذب است که سعی می شود از آن بالاتر جذب شود که به این منظور طرح های مختلفی اجرا می شود که یکی از بهترین آنها طرح یک مدرسه یک پایگاه است که جلساتی با مدیران آموزش و پرورش برای انجام این طرح انجام شده است . چون فضای بسیج یک فضای پاکی است اگر این فضا برای مردم خوب تشریح شود آنها فرزندان خود را به حضور در بسیج ترغیب می کنند .از جمله فعالیت های تشویقی حضور در سوله های ورزشی صالحین است که به حمدالله یکی از پایگاه هایی که سوله ی آن تکمیل شده است بسیار عالی مورد استفاده قرار می دهد .

در چه زمینه هایی فعالیت آموزشی انجام داده اید .

کلاس های آموزشی بسیجیان شامل کلاس های میدان تیر ، حفاظتی و عقیدتی و قرآن واحکام که برای آنها کارنامه صادر شده است . بعضی از این کلاس ها اختیاری و برخی دیگر برای تبدیل عضویت الزامی می باشد و برای تبدیل عضویت عادی به فعال وجود گواهی نامه این کلاس ها در پرونده بسیجیان ضروری است که این روند ۴ الی ۵ ماه طول می کشد و سپس تبدیل عضویت انجام می شود .

در پایان اگر صحبتی برای بسیجیان دارید بفرمایید .

آن چیزی که ما از بسیجیان می خواهیم با توجه به اینکه هجمه دشمن بر علیه نظام اسلامی این دوره افزایش پیدا کرده است و دشمنی آنها رودر رو و مستقیم نیست  ، برای مقابله با آنها می طلبد که بصیرت سیاسی بسیجیان بالا رود و صحبت های مقام معظم رهبری را رصد کنند که ایشان چه چیزی از ما می خواهند که آن را سرلوحه تمامی کارهای خود قرار دهیم . انشاالله بتوانیم تکلیف محور عمل کنیم و در این جنگ پیروز شویم .

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات