خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار:

۲۸۸هزارخط تلفن همراه فعال در شهرستان شاهرود وجود دارد

سيد محمدرضا هاشمي در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: در اين شهرستان ۲۸۸هزار خط تلفن همراه فعال وجود دارد كه اين نشان دهنده توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات در اين منطقه است.
کد خبر: ۸۸۲۱۳۲۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيدمحمدرضا هاشمي در نشست شوراي اداري اين شهرستان كه با حضور وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات در سالن فرمانداري برگزار شد، اظهارداشت: ضريب نفوذ تلفن در اين شهرستان ۱۱۶ درصد است كه ۳۰ درصد در دولت تدبير و اميد رشد داشته است.

وي افزود: در اين شهرستان ۱۷۴ آنتن BTS و ۳۹ آنتن نسل سوم تلفن همراه و ۳۵ آنتن نسل چهارم تلفن همراه داير است.

فرماندار شاهرود ادامه داد:تقريبا ۱۰۰درصد روستاهاي شهرستان داراي ارتباط تلفني هستند، با اين همه دو نقطه از روستاهاي اين شهرستان كه فاقد پوشش آنتن دهي هستند كه بايد براي رفع آن ها تدابيري انديشيد.

معاون استاندارسمنان سمنان گفت: ۱۰۰ درصد راه هاي آسفالت و ريلي شهرستان زير پوشش تلفن همراه هستند و برخي از منازل مردم شاهرود هم با فيبر نوري به شبكه متصل هستند.

وي گفت: پوشش تلفن همراه نسل چهار در روستاهاي نمونه گردشگري مانند رضا آباد خوارتوران، مجن، طرود و ابر بايد راه اندازي شود تا ظرفيت هاي گردشگري اين مناطق به مردم ايران و جهان سريع تر شناسانده شوند.

وي گفت: دردهه گراميداشت فجر انقلاب اسلامي ۴۸۵ طرح عمراني و اقتصادي با اعتبار۷۲۷۷ ميليارد تومان در استان سمنان بهره برداري مي شوند كه شهرستان شاهرود با ۱۱۰ طرح ، بييشترين ميزان را به خود اختصاص داده است.

هاشمي گفت: براي طرح هاي عمراني و اقتصادي شهرستان شاهرود ۱۲۴ميليارد تومان هزينه شده است.

وي از كلنگ زني ۱۲ طرح عمراني هم در اين روزها خبر داد و گفت: براي اجراي اين طرح ها هم ۴۸۸ميلياردتومان اعتبار پيش بيني شده است.

هاشمي از تصويب ۷۰ طرح با ۹۴۸ ميلياردتومان اعتبار در سفر رياست جمهوري به سمنان خبر داد و گفت: سهم شهرستان شاهرود ۱۲ طرح مهم با اعتبار ۱۴۳ميلياردتومان اعتبار بوده است كه از نظر تعداد و اعتبار بيشترين ميزان در سطح استان است كه تا كنون ۶۴ميلياردتومان تخصيص يافته است.

فرماندار شاهرود از توزيع قير رايگان در دولت تدبير و اميد به عنوان يك گام بسيار مهم در آباداني روستاها ياد كرد و گفت: در اين دولت بيش از پنج ميليون تن قير رايگان در اختيار نهادهاي مختلف قرار گرفته است.

وي گفت: امسال چهار هزار تن قير رايگان به شاهرود اختصاص يافت كه ۲۳۰ هزار متر مربع در ۱۷ روستاي شاهرود آسفالت شد.

معاون استاندار سمنان گفت: امسال راه هاي روستايي شاهرود ۱۳ برابر سال هاي گذشته آسفالت شده است.

وي سطح زمين هاي كشاورزي شاهرود را ۱۸ هزار هكتار و سطح باغ ها را هم ۱۴ هزار هكتار اعلام كرد و گفت: در دو سال گذشته ۱۸۰۰ هكتار زمين به روش آبياري نوين در اين شهرستان تجهيز شده است.

وي توسعه بيمه همگاني را يكي ديگر از كارهاي بسيار ارزشمند دولت تدبير و اميد اعلام كرد و گفت: در سال هاي گذشته هزينه هاي درماني يكي از مشكلات اساسي بيشتر خانوارها بود اما با اجراي اين طرح بخش زيادي از اين مشكلات برطرف شده است.

هاشمي گفت: سال ۹۳ در شهرستان شاهرود ۱۳هزارو۹۷۳ نفر ، در سال گذشته ۳۰۱۸ نفر و امسال هم ۱۴هزارو ۲۷۶نفر از مزاياي بيمه همگاني در شهرستان شاهرود استفاده مي كنند.

امام جمعه شاهرودهم در اين نشست گفت: كمبودآب و بيكاري مهم ترين مشكلات شرق سمنان وبه ويژه شهرستان شاهرود است.

 وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات روز سه شنبه براي افتتاح ساختمان جديد اداره پست و شركت در شوراي اداري شاهرود به اين شهرستان سفر كرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار