فرهاد فلاحتی عضو
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری
بسیج با اشاره به سند2030 اظهار داشت: کشور ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را
دارد که یک سند داخلی و مربوط به آموزش و پرورش و رشد و چشم انداز پیش رو است.
وی افزود: برای پرداختن به اسناد بین المللی و ملی که امضا می شود باید دید این اسناد چه میزان اسناد پایین دستی و جزئی کشور را تحت تاثیر قرار می دهند. وقتی بحث سند بنیادین را مطرح می کنیم تنها بحث آموزش و پرورش را در بر می گیرد اما وقتی از اسناد بالادستی بین المللی صحبت می شود کلیه نظام آموزشی از مقطع ابتدایی تا پایان دکترا و مراکز پزوهشی و تحقیقاتی و دانشگاه ها را شامل می شود.
نماینده مردم قائنات در مجلس خاطر نشان کرد: برای نوشته شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساعت ها وقت گرفته شده است. از اهداف آموزش و پرورش هم پیاده کردن این سند است. هر وزیری در آموزش و پرورش باید در هر قرارداد بین المللی که امضا می کند مباحث آموزشی را در نظر بگیرد و بررسی کند که این اسناد خارجی با سند بنیادین تناقضی نداشته باشد تا مجبور نشود بخشی از سند خودمان را کنار بگذارد .
فلاحتی تصریح کرد: نگرانی ما این است که امضای این سند در چه مرحله ای است و به امضا رسیده یا نه اما هم سند بنیادین و هم اسناد دیگر نباید تحت الشعاع امضای اسناد بین المللی قرار بگیرند زیرا مخاطرات خطرناک آموزشی را به همراه خواهد داشت.
مروری بر فهرست سیاه اقدامات آلمان در جنگ تحمیلی هشت ساله
یادداشت | محمد یوسفیان
یادداشت |