محمدی رمز توسعهیافتگی و کمال معلم را در باور به یادگیری مستمر برشمرد و اظهار کرد: برای عرضه بهترین و مرغوبترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادامالعمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسیج مازندران، سرپرست
دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: معلم و مربی تأثیرگذارترین عامل است که
عمیقترین تأثیر را بر شخصیت نسل جدید میگذارد و اگر روزی در جامعه تمام
موانع برونسازمانی توسعه آموزش و پرورش برطرف شود، آموزش و پرورش آن جامعه
توسعه نخواهد یافت.
مهرمحمدی با بیان اینکه تحول و تغییر در نظام تعلیم و تربیت محدود به عوامل درون سازمانی نیست، افزود: امر تربیت معلم به قرینه آن کل، یک وظیفه ملی و فرادستگاهی است.
وی تصریح کرد: این مهم محقق نمیشود مگر عاملان توسعهیافته ذهنی و مهارتی یعنی معلمان و مربیان در آن استقرار یافته باشند.
مهرمحمدی خاطرنشان کرد: به تصریح عقل و شهادت تجربههای میدانی، حد کمال و توسعهیافتگی هر نظام آموزش و پرورش را کمال و توسعه یافتگی معلمان آن تعیین میکنند.
وی رمز توسعهیافتگی و کمال معلم را در باور به یادگیری مستمر برشمرد و اظهار کرد: برای عرضه بهترین و مرغوبترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادامالعمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.
وی با بیان اینکه یادگیری مادامالعمر نیاز به همه ظرفیتهای ملی دارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی میتواند با تسهیل اماکن حضور دانشجو معلمان و معلمان در جشنوارهها، نمایشگاهها، کارگاهها، سمینارها و دورههای فرهنگی و هنری از جمله موزه، سینما، تئاتر، موسیقی و سرود به سهم خود در یادگیری مادامالعمر مشارکت کرده و از آن حمایت کند.
محمود مهرمحمدی در نشست پایانی نخستین دوره هماندیشی نمایندگان
مجلس شورای اسلامی و مسؤولان دانشگاه فرهنگیان و نیز چهارمین نشست بالندگی
حرفهای کارشناسان نظارت و ارزیابی و مدیران گروههای آموزشی که با حضور
صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیرانوند نماینده مردم خرم آباد و
احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی
برگزار شد، دانشگاه فرهنگیان را بهعنوان نهاد استراتژیک و رکن خدمت در
راستای تعالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: باید
به تحول و تعالی آموزش و پرورش که سخت به آن نیازمندیم به عنوان رسالتی
فرادستگاهی و ملی نگریسته شود.
مهرمحمدی با بیان اینکه تحول و تغییر در نظام تعلیم و تربیت محدود به عوامل درون سازمانی نیست، افزود: امر تربیت معلم به قرینه آن کل، یک وظیفه ملی و فرادستگاهی است.
وی تصریح کرد: این مهم محقق نمیشود مگر عاملان توسعهیافته ذهنی و مهارتی یعنی معلمان و مربیان در آن استقرار یافته باشند.
مهرمحمدی خاطرنشان کرد: به تصریح عقل و شهادت تجربههای میدانی، حد کمال و توسعهیافتگی هر نظام آموزش و پرورش را کمال و توسعه یافتگی معلمان آن تعیین میکنند.
وی رمز توسعهیافتگی و کمال معلم را در باور به یادگیری مستمر برشمرد و اظهار کرد: برای عرضه بهترین و مرغوبترین نوع کنش، معلمان باید یادگیرندگان مادامالعمر باشند تا بتوانند معلمی خوب باشد.
وی با بیان اینکه یادگیری مادامالعمر نیاز به همه ظرفیتهای ملی دارد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری و فرهنگی میتواند با تسهیل اماکن حضور دانشجو معلمان و معلمان در جشنوارهها، نمایشگاهها، کارگاهها، سمینارها و دورههای فرهنگی و هنری از جمله موزه، سینما، تئاتر، موسیقی و سرود به سهم خود در یادگیری مادامالعمر مشارکت کرده و از آن حمایت کند.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار