نماینده ولی فقیه در استان همدان:

علم نافع بهترین علم است

نماینده ولی فقیه در استان همدان علم نافع را به عنوان بهترین علم معرفی کرد و گفت: ویژگی تربیت‌شدگان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) این است که وقت خود را صرف هر علمی که نافع باشد می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۲۷۱۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی با بیان اینکه جای موعظه در مجامع ما بسیار خالی است، اظهار داشت: متاسفانه کسی که بخواهد موعظه کند و خودش هم به آن عمل کند، نایاب است.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) افزود: قلب‌های مرده باید به وسیله موعظه حیات طیبه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هر قشری از جامعه با توجه به آسیب‌هایی که وجود دارد به همان اندازه نیازمند به موعظه دارد، عنوان کرد: علما، بزرگان، دانشمندان و ... به شدت به موعظه نیاز دارند چراکه کالایی که انسان دارد به اندازه عظمت و ارزش آن برای انسان غرور می‌آورد که این غرور مهلک است و انسان را نابود می کند.

وی با بیان اینکه هیچ کالایی به اندازه علم غروآفرین و مایه هلاکت انسان نیست، اظهار داشت: عقل سرسوزن جنایت نکرده ولی علم جنایت های بسیاری ایجاد کرده است.

وی منشاء ظلم، فساد، جنگ، ناآرامی و خونریزی در جهان را علم معرفی کرد و با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) بیان داشت: توانمندی‌های انسان او را مست می کند و انسان وقتی مست شد نمی تواند حقیقت را درک کند و سکر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان مال و ثروت را به عنوان یکی از عواملی که ایجاد سکر در انسان می‌کند، برشمرد و عنوان کرد: الان می بینیم به واسطه همین در جهان غوغا است.

وی پست، مقام و قدرت را از دیگر مواردی که در انسانی مستی ایجاد می کند، دانست و تصریح کرد : امروز شاهد این هستیم که بر سر قدرت چه جنگی در جهان اتفاق افتاده است.

محمدی با بیان اینکه انسان فطرتاً طالب مدح است و مدح انسان را بیچاره می کند و بسیار خطرناک است، ادامه داد: مدح دو نفر را بیچاره می‌کند کسی که مدح می کند خود را با چاپلوسی حقیر می کند و در مرحله بعد انسان مدح شونده خود را باور می کند و گرفتار خودپرستی می شود که این بسیار خطرناک است.

وی علم را به عنوان یکی دیگر از سکریات انسان برشمرد و عنوان کرد: در روز قیامت میلیاردها دانشمند وقتی گرفتار می شود و مهلکه خود را می ببیند آرزو می کنند که کاش یک چوپان بی سواد بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در بعضی از میدان‌ها جهل بسیار بهتر از علم است، افزود: جهل بسیط را خدا سخت نمی گیرد ولی جهل دانشمندان و تحصیل کرده‌ها جهل مرکب بوده که خطرناک است.

وی با بیان اینکه رسالت علم این است که انسان را از خودبینی، خودخواهی، خودرأیی، غرور و نخوت نجات دهد، تصریح کرد: اگر در این خصوص علم مایه نجات نباشد، جهل صد درجه از این علم بهتر است.

محمدی ادامه داد: ما الان اسیر خواسته‌ها نه 10 تا بلکه هزارن خواسته نفس اماره در درونمان هستیم که فعلاً در زیر خاکستر است و در وقت خودش خودنمایی می کند، اگر علم از این همه خواسته نفس اماره ما را نجات داد این علم مقدس است و گرنه مصیبت است.

وی با اشاره فرمایشات حضرت علی (ع) که در قیامت بسیار و فراوان هستند انسان‌های عالم، علامه، اساتید و تحصیل کرده که به واسطه جهلشان جهنمی شده‌اند، بیان کرد: ما الان از این دانشمندان بسیار داریم که خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان علم نافع را به عنوان بهترین علم معرفی کرد و یادآور شد: ویژگی تربیت‌شدگان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) این است که وقت خود را صرف هر علمی که نافع باشد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام رشته‌های علم دنیا در عالم دیگر برای انسان سودمند نیست، خاطرنشان کرد: در عالم برزخ همه علم‌های انسان‌ها قاچاق هستند و از ما این‌ها را می گیرند و تنها علمی که قاچاق نیست و در آن سرا سودمند است همراه انسان می ماند که علم معرفت الله است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار