سردار احمد عبدالهی:

آموزش بهترین روش ترویج فرهنگ سلامت است

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آموزش، فصل مشترک تمام حوزه های بهداشت و سلامت می باشد.
کد خبر: ۸۸۳۲۹۲۸
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش تخصصی مسئولین بهداشت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میزبانی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در شهرکرد برگزار شد.

سردار احمد عبداللهی در این هماش اظهار کرد: اگر به شرایط فعلی که الان در منطقه وجهان دارد رقم می خورد نگاهی داشته باشیم می بینیم علی رغم میل استکبار و به لطف پرورگار و رهبری مقام معظم رهبری و فداکاری رزمندگان اسلام روز به روز به موفقیت، عظمت و پیشروی جغرافیای سیاسی نظام اسلامی دارد افزوده می شود.

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، افزود: امروز شاهدیم که در عراق سفره داعش دارد برچیده می شود. با فتح فرودگاه موصل و ان شاالله پاکسازی کامل آن ها تحرک و برنامه ریزی آن ها خنثی خواهد شد.

عبدالهی، ادامه داد: در سوریه وقتی نگاه می کنیم بعد از فتح حلب و دیگر شهرهای استراتژیک سوریه رمق داعش کم شده و اساساً برنامه ریزی آنان قریب یکی دو ماه قبل تا کنون مثل گذشته پررنگ نیست.

این مقام مسئول، اضافه کرد: تحولات منطقه و رویدادهای میدانی بیانگر این است که دردنیای بیداری اسلامی جبهه مقاومت روز به روز موفقیت های خود می افزایند. دنیای استکبار در راس آن ها آمریکا و اسرائیل از پا نخواهد نشست. آن ها همواره تلاش خواهند کرد و به شیوه های مختلف می خواهند با بیداری اسلامی مقابله کنند.

وی، گفت: دشمن ریشه بیداری اسلامی را در ایران می بیند؛ لذا در ایران دست به هرگونه اقدام می زند. برای انتخابات نقشه ها کشیده اند که به لطف پروردگار و هوشیاری رهبر عزیزمان نقشه های آنان نقش برآب خواهد شد. اینکه خود آقا تاکید دارند کشور نباید دوقطبی شود و نباید اختلافات سبب حرکت های موازی و متضاد شود برای خنثی کردن نقشه های دشمن است.

سردار عبدالهی، افزود: با اشاره به دشمنی آمریکا و صهیونیستها با رکن ولایت و نهاد انقلابی سپاه، گفت: هدف دشمن در راستای تخریب چهره ی اشخاص و نهادهایی است که تابع رهبری هستند. مافرزندان انقلاب مکلف هستیم درکنار وظایف سازمانی که برعهده داریم هواسمان جمع باشد، هوشیار باشیم و مردم را آگاهی بدهیم، نباید ناخواسته و غفلت زده وارد بازی های دشمن شویم.

وی، تصریح کرد: هرچقدر در آموزش کارتیمی کنیم باز هم کم است. آموزش هزینه نیست هرچقدر اعتبار و سرمایه در آموزش صرف کنیم سرمایه گذاری کرده ایم. در بند سیاست های کلی نظام سلامت که مقام معظم رهبری سال 93 ابلاغ فرمودند اشاره به افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت فعال فرد، خانواده و اجتماع در حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت دستگا های فرهنگی، آموزش و رسانه ای تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این بند به عنوان یک منشور کلی برای معاونت بهداشت امداد و درمان سپاه است، که با استناد به آن فعالیت های این معاونت پیگیری می شود.

وی، افزود: درطرح مبارک امام رضا(علیه السلام) که کمیته های 11 گانه دارد. یکی از کمیته ها، کمیته آموزش بهداشت و ترویج فرهنگ سلامت است. درواقع آموزش، فصل مشترک تمام حوزه های بهداشت و سلامت می باشد. آموزش؛ کم هزینه ترین، با سابقه ترین و کاربردی ترین روش توسعه و ترویج فرهنگ سلامت است.

سردار عبدالهی، گفت: وقتی پیگیری صورت گرفت کاهش بار بیماری در کشور را خواهیم داشت. طبیعی است وقتی پیشگیری رخ داد فرد بیمار نخواهد شد و آمار بیماری کاهش پیدا می کند و وقتی آمار بیماری کاهش پیدا کرد هزینه های درمانی حوزه سلامت کم می شود.

این مقام مسئول افزود: هدفِ آموزش، نشر سلامت در جامعه است. باید با برنامه ریزی و تشویق افراد پیرامون توجه به مراقبت ها، درک صحیح در فرهنگ جوامع، شیوه ی زندگی، مهارت های زندگی را آموزش دهیم زیرا آموزش ابزاری است برای یادگیری. یک فرآیند هدفمندی است که هدفش یادگیری است به عبارت دیگر آموزش مقدمه و پیش ساخت یادگیری را طراحی می کند.

وی، گفت: شیوه های مختلف برای آموزش وجود دارد. ازجمله آموزش های چهره به چهره و گروهی باید با یک برنامه ریزی و طرح درس مناسب با استفاده و بهره گیری از تکنولوژی آموزش مطلوب و مهارت در تدریس بتوانیم صلاحیت های فنی را در فراگیرنده خود مطرح بکنیم.

در این همایش تخصصی، پیرامون برنامه های سال آینده معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در سطح سپاه های استانی هم اندیشی شد.

ارسال نظرات