یک تولیدکننده بسیجی شهرستان بهشهر در گفتگو با «بسیج»:

از تولیدکننده حمایت نمی شود

معصومه قلی پور گفت: متاسفانه بارها وعده ها ی مختلفی به تولیدکننده داده شده است که در حد شعار باقی مانده و اجرایی نشده است ؛ تولیدکننده حمایت نمی شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۸۲۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

معصومه قلی پور تولیدکننده بسیجی شهرستان بهشهر استان مازندران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  دولت باید حمایت عملی ازتولیدکنندگان را اعلام و گزارشات را ارائه دهد؛ در سال‌های گذشته با کمک  سپاه کربلای بهشهر موفق به دریافت تسهیلات شده  و کارگاه تولیدی راه اندازی کردم که بیش از 15 نفر اشتغالزایی دارد. تولید رب انار، سس انار، بسته بندی و سبوس برنج از جمله فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدکننده حمایت نمی شود افزود: متاسفانه  بیشترین سود تولیدی  را دلال ها می برند این در حالی است که انتظار می‌رود   بازار و فروشگاهی  برای عرضه مستقیم کالاهای تولیدکنندگان فراهم شود تا از این طریق تولیدکننده بدون واسطه  با مجموعه  مصرفی در ارتباط باشد.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه بارها وعده ها ی مختلفی به تولیدکننده داده شده است که در حد شعار باقی مانده و  اجرایی نشده است ؛ تولیدکننده  داخلی نتوانسته بازار فروش خوبی برای محصولات تولیدی داشته باشد لذا محصولات فراوانی روی دست تولیدکننده باقی مانده است این در حالی است که تولید کننده سه نقش بازاریاب،  فروشنده وتولیدکننده را توامان با هم دارد.

این تولیدکننده گفت: آنچه انتظار می‌رود این است که دولت بتواند  هزینه بازار را برای تولیدکنندگان فراهم کند از اینرو مراکز فروش در هر منطقه ، شهر و روستای تولید کننده راه اندازی شود؛ نهادهای مختلف باید تولید کننده را حمایت کنند ؛ حمایت از تولیدکننده تنها در وام‌های  با  نرخ سود بانکی بالا نیست. 

قلی پور در ادامه گفت: از آنجایی که تولید کننده از پول اولیه  و سرمایه مورد نیاز برخوردار نیست از اینرو  تسهیلات با نرخ سود بانکی بالا  دریافت می‌کند ؛ برگزاری نمایشگاه های مختلف یکی از راهکارهای موثر در فروش به شمار می‌رود ولی متاسفانه هزینه هایی همچون تهیه غرفه و حمل و نقل از جمله مواع مهم تولید کننده محسوب می‌شود از اینرو انتظار می‌رود دولت بتواند نمایشگاه‌هایی را در مکان هایی مختلف برگزار کند و هزینه ها را به شکل دولتی محاسبه کنند.

وی در خاتمه افزود: وام تسهیلات به میزان 150 میلیون تومان برای یک تولیدکننده عوایدی جز استرس از برگشت وجود ندارد، گفتنی است سپاه  کربلای بهشهرحمایت خوبی را اعم از اطلاع رسانی به موقع از برگزاری نمایشگاه ها ، ارائه تسهیلات داشته است و نقش بسزایی در افزایش انگیزه  داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار