خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: در سطح شهرستان همدان یک هزار و 110 حلقه صالحین فعال است که به صورت هر دو هفته یک‌بار با حضور 200 نفر از بسیجیان برای سرگروه ها کلاس نهج البلاغه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۵۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
فعالیت 1110 حلقه صالحین در شهرستان همدان
سرهنگ حسن برزگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره مالک اشتر سپاه انصارالحسین(ع)، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) و گرامیداشت نام و یاد شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید «حججی»، به ارائه گزارش کارگروه های برتر اشراف سپاه ناحیه همدان پرداخت و اظهار داشت: در شهرستان همدان هشت حوزه محلات برادر و هفت حوزه محلات خواهر، چهار حوزه دانش آموزی خواهر و برادر، کانون بسیج فرهنگیان، حوزه اصناف، کارگری و کارمندی و سایر اقشار فعال است.

وی با اشاره به وجود 246 پایگاه تأکید کرد: از این تعداد 150 پایگاه برادر و 96 پایگاه خواهر است که حدود 132 هزار نفر بسیجی در این پایگاه ها فعالیت دارند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: در سال 95 جذب ناحیه 106 درصد بود که 6 درصد بالاتر از سهمیه ابلاغی صورت گرفت و در سال های قبل نیز رشد جهشی داشته ایم.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد برنامه های ابلاغی پرداخت و عنوان کرد: در خصوص نیروی انسانی اعزام خانواده های معظم شهدا به مشهد مقدس 265 درصد، در زمینه طرح احسان و کمک به ایثارگران مسن نیز 223 درصد و دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا نیز 496 مورد انجام شده است.

برزگر با اشاره به ارتباط مستمر با گردان‌های تخصصی و معرفی اعضای فعال به گردان های تخصصی و گردان‌های امام حسین(ع) تصریح کرد: در سطح شهرستان همدان یک هزار و 110 حلقه صالحین فعال است که به صورت هر دو هفته یک‌بار با حضور 200 نفر از بسیجیان برای سرگروه ها کلاس نهج البلاغه برگزار می شود.

وی در خصوص طرح جوانه های صالحین ابراز داشت: در سال گذشته 122 پایگاه در ناحیه همدان در این زمینه فعالیت داشتند و مباحث مختلف قرآنی و آموزش و برنامه های خاصی که وجود داشت با موضوع فرهنگی اجتماعی تشکیل شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در ادامه در خصوص برگزاری برنامه های بصیرت خانواده در سطح مدارس، افزود: برنامه های بصیرت خانواده در سطح مدارس به ویژه در ناحیه 2 بسیار مؤثر بود و هم برای دانش آموزان و هم برای دبیران برنامه هایی را داشتیم.

وی عنوان کرد: از دیگر فعالیت‌ها اجرای برنامه‌های یادواره شهدا، آبروی محله، هنر شهادت و قرارگاه حضرت ولیعصر(عج) بود که با حضور 15 کارشناس، پزشک، ماما، دندانپزشک، مشاور حقوقی، کارشناس مذهبی، طب سنتی، آسیب های اجتماعی و پیشگیری از جرائم در 12 مرحله در مساجد و مناطق محروم در شهرستان همدان برگزار شد.

برزگر با اشاره به پیگیری برنامه‌های قرارگاه جوادالائمه(ع) و قرارگاه نصرت خاطرنشان کرد: این برنامه ها در فضایی شاد با محور فرهنگی در نقاط مختلف شهر طی سال های گذشته در پارک های همدان برگزار شد.

وی در خصوص اجرای نشست های روشنگری گفت: در این راستا 224 مورد جلسه با موضوع نهضت روشنگری در قالب نشست‌های حوزه ای و مردمی، هشت مورد برنامه های روشنگری و 47 جلسه نیز نشست تخصصی اعضای شبکه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات