مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

خدمات کمیته امداد در روستاها ملموس و قابل‌مشاهده است

خدمات کمیته امداد در روستاها ملموس و قابل‌مشاهده است، وظیفه کارگزاران در نظام اسلامی خدمت‌رسانی مؤثر به مردم است و خدمات کمیته امداد در حوزه کارکردی این نهاد قابل‌عرضه بوده و بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۸۹۰۵۱۶۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با بخشدار مرکزی زنجان با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد به جامعه هدف این نهاد در بخش‌های مختلف با مشارکت مردم و همکاری مسئولان انجام می‌شود ، گفت : همکاری دستگاه‌های مختلف با کمیته امداد تسهیل‌کننده خدمت‌رسانی به محرومان و رسیدگی اثربخش به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

هدایت صفری با بیان اینکه ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت رویکرد اصلی کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف است ، افزود : اشتغال‌زایی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با استفاده از منابع بانکی و اعتبارات این نهاد انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با همکاری مؤثر دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه همراهی بانک‌ها بیش از 100درصد منابع پیش‌بینی‌شده از محل منابع بانکی جذب و  235 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سال گذشته پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در کنار پرداخت تسهیلات اشتغال به خانواده‌های تحت حمایت آموزش‌های مرتبط با نوع شغل ایجادشده برای مستعدین اشتغال به آن‌ها ارائه می‌شود ، گفت : ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به مجریان طرح‌های اشتغال موجب می‌شود طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پایداری بالایی برخوردار شود.

وی در ادامه از اختصاص 356 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد : برنامه‌ریزی‌شده است از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت و اعتبارات بانکی بر اساس بند د تبصره 16 قانون بودجه فرصت  های شغلی جدیدی برای مستعدین اشتغال تحت حمایت کمیته امداد تا پایان امسال ایجاد شود.

صفری همچنین افزود : در حوزه مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان نیز برنامه‌ریزی‌شده است بیش از پنج هزار و پانصد مددجوی زنجانی آموزش‌های مرتبط با ایجاد اشتغال را تا پایان سال جاری سپری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به ارائه خدمات به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت : اعزام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به مشهد مقدس و عتبات عالیات در قالب اردوهای زیارتی و شوق زیارت از خدمات این نهاد در بخش فرهنگی است که باهدف ایجاد نشاط معنوی در جامعه هدف اجرا می‌شود .

وی از اعزام بیش از چهار هزار و  800 مددجوی زنجانی به امکان زیارتی در سال گذشته اشاره کرد و افزود : از مجموع مددجویان اعزام‌شده به سفرهای زیارتی دو هزار و 970نفر در قالب طرح شوق زیارت و یک هزار و 830 نفر در قالب اردوهای زیارتی از خدمات کمیته امداد در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

کاوه حقیقی بخشدار مرکزی زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد در روستاها ملموس و قابل‌مشاهده است ، گفت: وظیفه کارگزاران در نظام اسلامی خدمت‌رسانی مؤثر به مردم است و خدمات کمیته امداد در حوزه کارکردی این نهاد قابل‌عرضه بوده و بسیار ارزشمند است.

 

ارسال نظرات