پارک ملی پابند در شرق مازندران از روز یکشنبه 5شهریورماه در آتش می سوزد و هنوز مهار کامل آتش در منطقه سیاه خانی انجام نگرفته که خبر رسیده در دو نقطه دیگر این پارک ملی آتش سوزی رخ داده است.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۳۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با توجه به هشدار هواشناسی درباره گرم شدن هوا و احتمال آتش سوزی در جنگل های جنوب استان امکانات و امداد رسانی از سوی ادارات مربوط به صورت محدودی صورت گرفته و بعد از طی چهار روز هم چنان پابند درآتش می سوزد.

رئیس پارک ملی پابند با بیان اینکه آتش سوزی جدیدی در غرب پارک ملی پابند رخ داده است، گفت: چند نفر از نیروهای اداره پارک ملی پابند به این مناطق که در بالا دست روستای چناربن واقع شده اعزام شدند و تلاش می کنند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند.

علی کلانه با بیان اینکه مهار آتش در منطقه سیاه خانی انجام گرفته ولی عملیات اطفای حریق هم چنان در این منطقه ادامه دارد و حدود یک هکتار از پوشش جنگلی این منطقه در آتش سوخته است.

وی افزود: باتوجه شرایط جوی هوای گرم، وزش باد و صخره ای بودن منطقه مهار آتش برای مامورین اجرائی حفاظت محیط زیست دشوار شده است.

رئیس پارک ملی پابند گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی مجدد ناشی از خاکسترهای برجای مانده، نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و نیروها با گشت در این مناطق کنده قطور درختان خشک که در حال سوختن است را اطفاء می کنند.

وی تصریح کرد: یک دستگاه بالگرد در منطقه حضور دارد و تعداد سه پرچم قرمز در محل آتش سوزی جهت علامت گذاری برای راهنمایی کاپیتان بالگرد جهت اطفای حریق نصب شده است.

پارک ملی پابند در جنوب نکا و بهشهر قرار دارد.

ارسال نظرات