مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اهمیت ولایت گفت: نبوت و رسالت بدون امامت و رهبری دوام نمی آورد و رهاورد رسالت برباد می‌رود.
کد خبر: ۸۹۱۴۹۵۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

نبوت و رسالت بدون امامت و رهبری دوام نمی‌آوردحجت‌الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با تبریک اعیاد قربان و غدیر با اشاره به اینکه غدیر زلال همیشه جاری است، اظهار داشت: شیعه با غدیر معنا پیدا کرد و ماهیت وجودی خود را یافت و بدون غدیر شیعه و تشیع معنایی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه غدیر رمز پایداری و تلاش و کوشش جاودانه عاشقان خدا است، اظهار داشت: هر پیامبری دارای جانشین بوده و رسول خدا(ص) نیز باید جانشینی داشته باشد که او را معرفی و برای او از مردم بیعت بگیرند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اهمیت ولایت اظهار داشت: نبوت و رسالت بدون امامت و رهبری دوام نمی آورد و رهاورد رسالت برباد می‌رود.

وی افزود: بهترین اجتماع برای بیعت با امام علی(ع) اجتماع عظیمی چون سفر حج آن هم حجة الوداع است که همه مسلمانان از سراسر بلاد اسلامی برای حضور شخص پیامبر اکرم(ص) شرکت کرده بودند و این بهترین موقعیت بود.

شیرزادی با اشاره به علت برگزاری مراسم در محل غدیر خم گفت: خداوند بزرگ صحرای غدیر را برگزید چراکه اگر در شهر مدینه یا مراسم دیگر مذهبی بیعت با ولایت مطرح می‌‌شد از حضور همه مسلمانان بلاد اسلامی خبری نبود و در محدوده مرزهای مشخص یا زمان و مکان مشخص محصور می‌شد در صورتی که مراسم حج، جهانی و شرکت مسلمانان همگانی است.

 وی افزود: یکی از جلوه‌های زیبای غدیر عمومي بودن و همگانی بودن آن است که همه اقشار بلاد مسلمانان از سرمایه دار و تهیدست از مهاجر و انصار و از زن و مرد، همه و همه در آن روز با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به آیات قرآن کریم که توسط وحی نازل شد، گفت: فرشته وحی آیه 67 سوره مائده را آورد و از پیامبر(ص) خواست که در روز غدیر برای امام علی (ع) و 11 امام دیگر از فرزندان آن حضرت، از عموم مردم بیعت بگیرد واعلام کرد اگر امروز ولایت امام علی (ع) و 11 امام دیگر را اعلام نکنی و برای آنان بیعت نگیری رسالت خود را ناقص گذاشته‌ای.

انتهای پیام/

ارسال نظرات