رئیس شورای شهر سامن با بیان اینکه شهر سامن مهد خیارشور است، گفت: خیارشور سامن باید ثبت ملی شود و از مسئولان می خواهیم برای تحقق این امر تلاش کنند.
کد خبر: ۸۹۱۹۳۵۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

سامن مهد خیارشور / خیارشور سامن باید ثبت ملی شودرضا گل‌محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به اینکه شهر سامن جایگاه ویژه‌ای نسبت به تولید ترشیجات وشوریجات دارد، گفت: در سامن 70 واحد صنعتی فعال وجود دارد که در زمینه ترشیجات و شوریجات فعال است و در هر واحد صنعتی 12 نفر مشغول به‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی سامن 100 قطعه زمین وجود دارد، افزود: 75 درصد این زمین‌ها راه‌اندازی شده و مابقی در حال اجرا است.

رئیس شورای شهر سامن ابراز داشت: تولید خیارشور و ترشیجات جزو مشاغل خانگی بوده و شهر سامن مهد خیارشور است که اکنون در سایر استان‌ها خریدار دارد و به عراق نیز صادرات داریم .

وی با اشاره به اینکه خیارشور سامن باید ثبت ملی شود، گفت: از مسئولان می خواهیم برای تحقق این امر تلاش کنند.

گل‌محمدی یادآور شد: در فصل تابستان همزمان با اوج فعالیت کارگاه‌های صنعتی خیارشور و ترشیجات در سامن یک فرد بیکار در سامن نداریم .

وی با اشاره به بحث توسعه صنعت خیارشور در سامن اظهار داشت: سامن سالانه 50 هزار تن خیارشور تولید می کند که اگر حمایت مسئولین باشد این رقم قابل افزایش است.

رئیس شورای اسلامی شهر سامن با اشاره به راه‌اندازی استخر سامن تا پایان سال جاری گفت: حمایت از دو تیم فوتبال شهر سامن که در لیگ استان هستند و حمایت و راه‌اندازی و جذب سرمایه در ناحیه صنعتی سامن پیشبرد اهداف فرهنگی و زیر ساختی شهر سامن از جمله برنامه‌های شورای شهر و شهرداری سامن است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات