خبرهای داغ:
معاون بنیاد شهید در همدان عنوان کرد
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با تاکید بر لزوم مشارکت تمام مدیران در اجرای طرح سپاس گفت: در طرح سپاس که به دستور مقام معظم رهبری و با هدف دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در کل کشور انجام می‌شود استان همدان رتبه سوم کشوری را دارد.
کد خبر: ۸۹۲۱۲۶۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

لزوم مشارکت تمام مدیران در اجرای طرح سپاسبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی ایزدی در نشست مشورتی ایثارگران همدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما از مشکلات خانواده‌های ایثارگر، شهدا  مطلعیم و برای حل این مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی افزود: مطابق با دستور رییس سازمان بنیاد شهید کشور چه در دولت یازدهم و چه در دولت دوازدهم مدیران کل مجموعه موظف هستند به همراه معاونان خود به استان‌ها سفر کرده و علاوه بر نظارت و انتقال تجربه، وضعیت ایثارگران هر استان را بررسی کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور با تشریح نقش و جایگاه مردم استان در سال‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در جلسات خود با استانداران دو مطلب را رصد می‌کنیم که شامل وضعیت اشتغال و یا بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران و همچنین اجرای طرح سپاس می‌شود.

 وی ابراز کرد: در طرح سپاس که به دستور مقام معظم رهبری و با هدف دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در کل کشور انجام می‌شود استان همدان رتبه سوم کشوری را دارد هرچند انتظار داریم در ادامه اجرای این طرح، استان بتواند رتبه نخست کشوری را به دست آورد.

ایزدی با تاکید بر لزوم مشارکت تمام مدیران در اجرای طرح سپاس گفت: در حال حاضر رییس جمهور با تمام مشغله‌هایی که دارند هر پنجشنبه به دیدار خانواده معظم شهدا می‌روند و لازم است است باقی مسئولان نیز این کار را انجام دهند تا همه بدانند کشور بیمه شده شهدا و ایثارگران است.

 وی با اشاره به اینکه همیشه امکانات نظامی دشمنان همانند جنگ 8 ساله از امکانات ما بیشتر بوده است، اظهار داشت: آنچه سبب شده دشمنان از تعرض به کشور ما امتناع کنند جانفشانی شهدا، جانبازان و رزمندگان است به همین دلیل ما موظفیم تا در سطح ملی به آنها خدمت‌رسانی کنیم.  

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور درباره وضعیت بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری این دسته از افراد در کشور 12درصد بوده هرچند این میزان در استانی مانند چهارمحال و بختیاری و ایلام است.

وی با بیان اینکه در استان همدان 356 فرزند شهید و 1700 فرزند ایثارگر بیکار هستند، عنوان کرد: میزان نرخ بیکاری در بین فرزندان ایثارگر کشور 4.4 درصد و در استان همدان نیز 2 درصد است.

 ایزدی با تاکید بر قابل حل بودن مشکل بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر در استان تاکید کرد: اگر استان همدان از زمین‌های غیر قابل کشت خود از یک تا هزار هکتار به بنیاد شهید بدهد این سازمان می‌تواند  با اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی به جامعه هدف خود و انجام برخی اقدامات، پس از سه سال کاری کند افراد دارای زمین‌های مشجر شوند.

وی درباره مشکلات بیان شده توسط شورای مشورتی ایثارگران استان نیز بیان کرد: از جمله دلایلی که سبب شده برنامه‌های فوق برنامه سازمان بنیاد شهید کاهش یابد بدهی چند میلیارد تومانی بنیاد شهید به خانواده شهدا و ایثارگران است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور افزود: در سال 92 سازمان 3 هزار و 800 میلیارد تومان به خانواده شهدا و ایثاگران بدهکار بود به همین دلیل نیز  80 درصد از بودجه سازمان صرف پرداخت حقوق ماهانه می‌شد و عملا پولی برای انجام دیگر کارها نمی‌ماند.

 وی با بیان اینکه ماهانه 350 هزار نفر از سازمان بنیاد شهید کشور حقوق دریافت می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به شرایط ذکر شده ما برای انجام دیگر کارهای خود بودجه‌ای نداشتیم پس لاجرم مجبور بودیم برنامه‌های فوق برنامه خود را کاهش دهیم و یا از ظرفیت‌های ورزشی تفریحی سازمان در 26 استان استفاده کنیم.

ایزدی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 2 میلیارد تومان برای اجرای طرح سپاس در کشور پرداخت کردیم که از این مقدار نیز به هر استان مبلغ بسیار کمی می‌رسد، افزود: سالانه 420 هزار دیدار از خانواده معظم شهدا انجام می‌شود که اطلاعات آن جهت ثبت و راستی‌آزمایی در سیستم مشخصی ثبت می‌شود.

وی در پاسخ به وضعیت ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای به جامعه ایثارگری کشور اظهار داشت: بیمه ایران پنج سال متوالی در مناقصه برنده می‌شد اما از آنجا که دو سال است نتوانستیم بدهی هزار و 800 میلیون تومانی خود را به این بیمه پرداخت کنیم آنها نیز در این دوره از مناقصات ما شرکت نکردند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور در پاسخ به ابراز نگرانی ایثارگران درباره عقد قرارداد با بیمه دی ابراز کرد: در مناقصه جدید ما 8 شرکت بیمه‌ای از جمله بیمه دی شرکت کردند و لازم است بدانید بیمه دی نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری نیز پیدا کرده است.

وی افزود: اگر بیمه دی در گذشته دچار مشکلاتی شده و در آستانه ورشکستگی قرار داشت اما  ظرف مدت 4 سال با مدیریتی خوب وضعیت خود را بهبود بخشیده و با تاییدیه بانک مرکزی در مناقصه ما شرکت کرده است.

ایزدی با بیان اینکه بیمه دی که سهامداران آن را ایثارگران کشور تشکیل می‌دهند با 2 هزار و 700 مرکز درمانی در کشور طرف قرارداد است توضیح داد: در این وضعیت جدید بیمه دی تعهد داده است حتی اگر تاخیری در پرداختی‌ها داشتیم، بازهم خدمات خود را ارائه دهد.

 وی با انتقاد از برخی تخریب‌ها و نقدها علیه بنیاد شهید و پیش کشیدن ماجرای تحقیق و تفحص از این نهاد اظهار داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که به دلیل عدم ارائه اسناد معتبر از سوی نهاد متقاضی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، پرونده این مجموعه مختومه است و کسی حق ندارد موضوع را ادامه دهد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید کشور با تاکید براینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به جز یک مورد در سال‌های گذشته شاهد هیچ گونه اختلاسی نبوده است تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از سلامت اداری لازم برخوردار بوده و علاوه بر این نهادهای نظارت کننده نیز فعالیت این مجموعه را با دقت رصد می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم اجرای قانون جامع ایثارگری در کشور نیز عنوان کرد: علاوه بر اصلاح ضروری برخی موارد در این قانون، برای اولین بار موضوع رزمنده محوری در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است و بر همین اساس نیز مشکل برخی افراد که پیش از این نمی‌توانستند جانبازی و یا سابقه ایثارگری خود را ثابت کرده و از خدمات استفاده کنند بر طرف می‌شود.

ایزدی دلایل اجرایی نشدن برخی از مفاد قانون جامعه ایثارگری در دستگاه‌ها و نهادهای اداری  را دیده نشدن اعتبارات برخی مفاد این قانون در بودجه سنواتی دانست و گفت: برخلاف این موضوع مباحثی که محل اعتبار آنها در بودجه جاری کشوری پیش‌بینی شده است قطعا اجرا می‌شود و اگر کسی از اجرای آن تخلف کند کمیسیون ماده 16 تخلف آن را بررسی می‌کند.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات