سید ساجد یعقوبی
تولید و اشتغال به معنای واقعی کلمه؛

کارآفرین کوثری: اقتصاد مقاومتی را در 7 عرصه عملیاتی کردم/اشتغالزایی 60 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم

کارآفرین نمونه کوثری توانسته در کنار خانواده خود با راه اندازی عرصه های متعدد، تولید و اشتغال را با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی عملیاتی کند.
کد خبر: ۸۹۲۵۷۶۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، گاهی می‏‎توان بدون اینکه به پشت میزنشینی در ادارات با تحصیلات عالیه فکر کنید، علم، اقتصاد، تجارت، جسارت، مقاومت و صبوری را در یک قاب با عنوان "دهکده اقتصاد مقاومتی" عجین کرده و آسایش و آرامش را با اتکا به درآمدزایی مدرنیته برای خود و خانواده خلق کنید.

"محبت آذربراء"، جوان "نی احمد بیگ"ی است که ارکان مذکور که ملزومات یک زندگی مرفه است را در باغ خود عملیاتی ساخته است.

در گفتگوی زیر با این کارآفرین نمونه استانی بیشتر آشنا می شویم.

- لطفاً بیشتر خودتون رو معرفی کنید؟

-آذربراء: من محبت آذربراء ساکن روستای نی احمد بیگ شهرستان کوثر هستم که در کنار خانواده ام با تحصیلات لیسانس هم اکنون به کار باغداری، دامداری و ... پرداخته ام.

-فعالیت شما در چه عرصه هایی است که به عنوان جوان کارآفرین نمونه در سطح شهرستان و استان شناخته شدید؟

-آذربراء: بنده به اتفاق خانواده ام در عرصه دامداری، زنبورداری، باغداری، پرورش ماهی، بوقلمون، بلدرچین و کبک فعالیت دارم که در همه ایام فصل مشغول بوده و این ظرفیت را در منطقه به وجود آورده ام که اگر کسی بخواهد، می تواند فعل خواستن را صرف کرده و به طرق متعدد موفقیت های وافری را برای خود و خانواده اش به ارمغان بیاورد.

-رمز موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین چیست؟

-آذربراء: بنده تنها شغل پدری خود را ادامه می دهم، شاید روش فعالیتی را از شیوه سنتی به مدرنیته تبدیل کرده ام ولی اگر پدرم راهکارهای مناسبی را برای من نشان نمی دادند شاید به این موفقیت نمی رسیدم.

-هزینه ای که برای این فعالیت ها کرده اید چه مقدار است؟

-آذربراء: در باغ پدریم که در حاشیه رودخانه گیوی چایی واقع شده و به مساحت 3 هکتار نیز می باشد، درختان متعدد میوه است که قبلاً از این راه امرار و معاش می کردیم و چون این باغ در جاده قدیم گیوی - خلخال واقع شده همه روزه میزبان خیل عظیمی از میهمانان و مسافران است، این شد که با پیشنهاد پدرم راه اندازی یک دهکده اقتصادی با فعالسازی عرصه های متعدد را آغاز کردم و با یک سرمایه اولیه 50 میلیون تومانی توانستم نخستین فعالیت اقتصادی را در منطقه به وجود آورم.

-نقش بسیج سازندگی در این موفقیت شما چیست؟

-آذربراء: من از بسیج سازندگی 20 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی اخذ کردم که با آورده نقدی خودم توانستم فعالیت های اقتصادی خود را توسعه داده، به انبوه رسانده و هم اکنون محصولات خود را صادر کنم.

-چه محصولاتی را تولید و صادر می کنید؟

-آذربراء: عسل، شیر، پنیر، گوسفند، بوقلمون، کبک و دیگر محصولات باغی که مشتری خواص خود را در تبریز، اردبیل، گیلان، زنجان و خلخال دارد.

-چند نفر را در این دهکده اقتصادی اشتغالزایی کرده اید؟ چه مشکلاتی پیش روی فعالیت های اقتصادی شماست؟

-آذربراء: 11 نفر خانواده خودم بصورت مستقیم در این عرصه ها مشغول بوده و بیش از 50 نفر در سطح بازار بصورت غیر مستقیم فعالیت می کنند؛ مهمترین مشکلی که این روزها برای تک تک مناطق شهرستان کوثر وجود دارد، بحث محرومیت است، کاهش جمعیت و از بین رفتن محیط زیست حیات را در منطقه به خطر انداخته و بیشتر اقتصاد و صنعت منطقه را به اغما برده است.

-و با نهایت تشکر به عنوان آخرین سوال، توصیه ای برای جوانان جویای کار دارید چیست؟ از مسئولان چه انتظاری دارید؟

-آذربراء: توصیه من به جوان ها این است که خودباوری داشته باشند، جوانان با نشستن در خانه و دنبال کار اداری گشتن بیشتر عمر خود را به بطالت می گذرانند، مگر چند نفر در استخدامی هایی که هزاران نفر در آن شرکت می کنند پذیرفته می شوند، تصمیم گیری آگاهانه و کارشناسی شده می تواند مسیر زندگی جوانان جویای کار را تغییر دهد.

از مسئولان کوثری خواستار توجه بیش از پیش به عمران و آبادانی و همچنین محیا ساختن ملزومات باغداران و کشاورزان هستم.

-از وقتی که برای ما گذاشتید نهایت تقدیر و تشکر و را داریم.

آذربراء: از جنابعالی و دستندرکاران کوثرخبر خصوصاً سپاه ناحیه کوثر تشکر می کنم که انگیزه اشتغالزایی و تولید را در بنده به وجود آوردند.


منبع: کوثر خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار