فرمانده سپاه ناحیه نهاوند مطرح کرد

روحیه اطاعت و ولایت‌پذیری از درس‌های دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: از درس‌های دفاع مقدس این است که باید از روحیه اطاعت و ولایت پذیری نیروهای آن زمان درس گرفته و در زمان حاضر نیز مطیع امر ولی خود باشیم.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۳۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

روحیه اطاعت و ولایت‌پذیری از درس‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سرهنگ کامران کریمی در جمع بسیجیان پایگاه حضرت رقیه(س)،روستای گیوکی به مناسبت هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی را فتنه کشورهای غربی دانست و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، کشورهای غربی که دست آنها از منابع و ثروت‌های ایران کوتاه شده بود، به صورت غیرمستقیم و نیابتی جنگ را به ایران تحمیل کردند.

وی افزود: جنگ تحمیلی ما در ابعاد مختلف، از مهمترین جنگ‌های تاریخ به شمار می‌آید چنان که از نظر زمانی دو برابر جنگ جهانی اول و 1.5  برابر جنگ جهانی دوم به طول انجامید.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند هدف و فلسفه وجودی هفته دفاع مقدس را چند عامل عنوان کرد و گفت: اولین عامل، یادآوری رشادت‌ها و مقاومت‌ها به نسل جوان و عامل دوم آن است که همه بدانند این حمله در شرایطی صورت پذیرفت که کشور هیچ گونه آمادگی و سازماندهی برای دفاع از خود را نداشت.

وی با اشاره به بازماندگان این جنگ، سومین دلیل را استفاده از ظرفیت و تجربه این بزرگواران دانست و ادامه داد: با توجه به روحیه ایثار و از خود گذشتگی که در رزمندگان آن دوران وجود داشت، ما نیز در حال حاضر که درگیر جنگ نرم دشمن هستیم، می‌توانیم از تجربیات و روحیه مقاومت این افراد الگو بگیریم.

کریمی حاصل جنگ تحمیلی را دو عبرت یکی برای داخل کشور و دیگری برای دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: عبرتی که برای دشمنان داشت این بود که بدانند با تحریک یک فرد دیکتاتور نمی‌توانند نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند و اینکه دشمن بازخوانی کند که با وجود اتحاد همه جانبه آنها نمی توانند مقاومت ملت ایران را بشکنند و آگاه باشد که ملت ایران قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد اما در مقابل تجاوز بیگانه نیز از خود دفاع خواهد کرد.

وی درباره عبرت‌ها و درس‌های دفاع مقدس برای خود تصریح کرد:عبرت اول آن است که بدانیم ما در دفاع مقدس تنها در مقابل یک کشور دفاع نکردیم بلکه در مقابل بیش از40  کشور قرار داشتیم و دیگر اینکه رزمندگان ما سرشار از روحیه ایمان و ایثار و از خود گذشتگی بودند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: از دیگر درس‌های دفاع مقدس این است که باید از روحیه اطاعت و ولایت پذیری نیروهای آن زمان درس گرفته و در زمان حاضر نیز مطیع امر ولی خود باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات