خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود امنیت پایدار در کشور زیرساخت‌های اقتصادی موجود را ناشی از وجود به اقتدار و امنیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران تا 2 هزار کیلومتر فراتر از مرزهای خود امنیت لازم را تامین کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۷۵۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

اقتصادی که بر مبنای دانش و بومی نباشد شکست می‌خوردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در همایش تجلیل از سرآمدان و برگزیدگان حوزه استاندارد استان همدان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی استاندارد اظهار داشت: استانداردسازی یعنی هر جنس تولیدی و انسانی به سمت زیبایی و استاندارد حرکت کند که البته برای هر انسان از نظام معیار استفاده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت استاندارد در کشور افزود: اختصاص یافتن یک بند ازسیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به موضوع استاندارد نشان از این اهمیت دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 بند برنامه ششم توسعه کشور  بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه بند 24 آن منطبق است، گفت: در قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت مکلف شده در مدت پنج سال به سمت استانداردسازی حرکت کند بنابراین باید کشور را به  سمتی حرکت داد که نظام ملی استاندارد برنامه‌هایش را عملی کند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تلاش‌های زیادی در حوزه استانداردسازی داشته است، عنوان کرد: با اساس تصویب مجلس نظام ملی استاندارد باید در تمام امور کشور رعایت و تمام محصولات کشور از قوانین استاندارد برخوردار شوند.

* اقتصادی که بر مبنای دانش و بومی نباشد شکست می‌خورد

حاجی بابایی با بیان اینکه گاهاً برخی واحدهای تولیدی و صنعتی، قوانین استاندارد را مانع پیشرفت خود می‌دانند، تاکید کرد: در صورتی که هر اندازه به سمت استانداردسازی محصولات حرکت می‌کنیم استحکام نظام تولید داخلی کشور بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی محصولات و نحوه دست‌یابی به این مطلوب در بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است، عنوان کرد: هر چه به سمت استانداردسازی حرکت کنیم نظام تولید از استحکام بالایی برخوردار می‌شود.

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی برای ما یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی و لزوم بومی بودن اقتصاد منحصر به کشور ما نبوده و هرکشوری که بخواهد اقتصادی فعال و قدرتمند داشته باشد باید به  این اصل توجه کند بنابراین امروز ناگزیر به حرکت در سمت اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی با اشاره به رقابتی بودن اقتصاد در جهان تصریح کرد:  اگر اقتصادی رقابتی نبوده و بر مبنای دانش و تفکر شکل و بومی نباشد، به طور قطع با شکست مواجه خواهد شد.

* تولید کالای استاندارد نخستین اقدام در اقتصاد مقاومتی

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تولید کالای استاندارد نخستین اقدام برای این است که بتوان در اقتصاد مقاومتی رو پای خود بایستیم، گفت: برای پویایی اقتصاد کشور هرچند باید از تمام امکانات بین المللی استفاده کرد اما ریشه این اقتصاد باید در داخل خاک کشور باشد وگرنه با تصمیم برخی کشورها فرو می‌ریزد.

وی با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور با رفع تمام محدودیت‌ها به دولت اجازه جذب سرمایه گذاری خارجی داده شده است، یادآور شد: بر این اساس به  دولت اجازه داده‌ایم تا سقف 65 میلیارد دلار از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در کشور استفاده کند اما به این شرط که فرد سرمایه‌گذار خارجی باید 70 درصد تکنولوژی را به کشور وارد کند تا زمانی که از کشور خارج شد نتواند ریشه این فناوری را در کشور از بین ببرد.

* بهره‌وری یکی از عوامل تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از بهره‌وری به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار  در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و بیان داشت: چنانچه بخواهیم  اقتصاد مقاومتی در کشور شکل بگیرد باید میزان بهره‌وری را افزایش دهیم که این هم منوط به استانداردسازی در عرصه‌های مختلف تولید و صنعت است.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای بهره‌وری در صورت توجه به استانداردها محقق می‎شود، گفت: بهره وری به این معناست که  یک بشکه نفت با قیمت 50 دلار باید 200  دلار در داخل کشور درآمد داشته باشد.

حاجی‌بابایی ورود کالای قاچاق به داخل را عاملی در راستای اجرای نشدن اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد:  جلوگیری از ورود 32 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور یکی از عوامل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تنها با نیروی نظامی نمی‌توان جلوی ورود کالای قاچاق را گرفت، گفت: این در کوتاه مدت موثر است و برای تحقق این امر در دراز مدت علاوه بر نیروهای امنیتی  باید  با تولید کالاهای با کیفیت و استاندارد، مانع از ورود کالای قاچاق به کشور شد.

*برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید رابطهای بین اقتصاد و دولت باشد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از عومل تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی را نبود رابطه بین حاکمیت به معنای  عام و اقتصاد دانست و عنوان کرد:  برای تحقق اقتصاد مقاومتی نباید رابطه‌ای بین اقتصاد و دولت باشد و دولت نباید مقابل بخش خصوصی قرار بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در  کشور در بخش محیط کسب و کار رتبه خوبی نداریم، تاکید کرد: باید در محیط کسب کار عشق و علاقه در جریان باشد تا تولیدکننده و سرمایه‌گذار تمایل  به سرمایه‌گذاری داشته باشد.

حاجی بابایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور وضعیت اورژانسی است، عنوان کرد: اگر این چنین فکر کنیم که در کشور باید 1.5  میلیون  شغل ایجاد شود  دیگر به حاشیه‌ها و مسائل کم اهمیت نمی‌پردازیم و به همین دلیل  است که همیشه تاکید می کنیم که همه باید دست به دست هم دهند تا مشکل برطرف و اشتغال از وضعیت اورژانسی خارج شود چراکه ایجاد اشتغال در کشور تنها بر عهده دولت نیست.

وی با عنوان اینکه  همه منتظر هستند تا ببینند فردا ترامپ چه می‌گوید و ایران چه جوابی برای آن دارد، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه هرکه هرچه می‌خواهد بگوید اما ما روی حرف خود بمانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در کشور تمام مسئولین و سران در کنار هم قرار گرفته‌اند تا مشکلات اقتصادی  کشور را برطرف کنند، بیان کرد: در شرایط امروزی همه به این نتیجه رسیده ایم که تصور اینکه آمریکا می‌تواند مشکل اقتصادی ما را حل کند کاملا اشتباه است.

* اقتصاد در سایه اقتدار و امنیت به وجود می آید

وی ادامه داد: آمریکا تنها به منافع کشور خود فکر می‌کند و اگر بخواهد به منافع کشور ما نگاه کند زیر سوال است.

حاجی‌بابایی با عنوان اینکه اقتصاد در سایه اقتدار و امنیت به وجود می آید، تاکید کرد: لازمه سرمایه‌گذاری در هر کشوری اقتدار بین المللی است چراکه اقتدار امنیت می آورد و امنیت موجب افزایش سرمایه گذاری می شود.

وی اضافه کرد: اگر ما نتوانیم در عرصه بین المللی اظهار قدرت کنیم اقتصاد مقاومتی در کشور شکل نمی‌گیرد چراکه سرمایه‌گذار خارجی در جایی که امنیت وجود ندارد سرمایه گذاری نخواهد کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود امنیت پایدار در کشور زیرساخت‌های اقتصادی موجود را ناشی از وجود به اقتدار و امنیت  دانست و یادآور شد: با وجود اینکه امروز ایران با آمریکا بحث می‌کند  اما همه می دانند امکان اینکه یک حرکت نظامی  بتواند علیه ما شکل بگیرد امکانپذیر نیست چراکه جمهوری اسلامی ایران تا 2 هزار کیلومتر فراتر از مرزهای خود امنیت لازم را تامین کرده است.

وی تهدیدهای جدید ترامپ علیه  جمهوری اسلامی ایران را بی اساس دانست و بیان کرد: نسخه‌ای که  ترامپ دارد همان نسخه ای است که اوباما نوشته بنابراین  در اصل با یکدیگر تفاوتی ندارند و به دنبال این هستند تا نگذارند ایران قدرت برتر اقتصادی در منطقه شود.

*100 هزار جوان بیکار در همدان  وجود دارد

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تثبیت قدرت نظامی و سیاسی ما در منطقه به تثبیت قدرت اقتصادی بستگی دارد با اشاره به تحریم‌های ایجاد شده علیه کشور ما تصریح کرد: دشمنان ما با ترفندها مختلف همچون تحریم سعی دارند جلوی ما را بگیرند اما آنچه اهمیت دارد این است که با اقدامات آنها کشور بهم نمی‌ریزد.

وی با بیان اینکه هیئت مذاکره کننده ما زحمات بسیاری کشیده اند، گفت: اگر موضوع دشمنی آمریکا با ایران را کنار بگذاریم و به اصل رقابت توجه کنیم باز هم در عرصه رقابت آمریکا نمی‌خواهد ما قدرت منطقه شویم به همین دلیل جلوی هر کاری که سبب قدرتمند شدن ما در حوزه اقتصاد شود را می‌گیرد و در عرصه بین الملل تظاهر می کند که تحریم ها برداشته شده در صورتی که عملا این چنین نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه امروز همه به این جمع‌بندی رسیدند که آمریکا دیگ غیرقابل اعتماد است، یادآور شد: ما همه راه‌ها را رفتیم و به نتیجه رسیده‌ایم که  اگر می‌خواهیم کشور از وضعیت کنونی خارج شود باید همه توان خود را به کار بگیریم.

وی با اشاره به  وضعیت اشتغال استان با بیان  اینکه در خوشبینانه ترین حالت 100 هزار جوان بیکار در همدان  وجود دارد، گفت : بنده تمام توانم را به کا ربسته ام تا چرخ اقتصادی استان بچرخد و سرمایه‌گذار با امنیت خاطر در استان سرمایه گذاری کند و برایم مهم نیست که این سرمایه گذار از چه طیفی  و با چه انگیزه ای سرمایه گذاری می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات