عضو کارگروه سازندگی مجمع عالی بسیج و مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: برداشت سیب زمینی از سطح ۱۳۰۰ هکتار مزارع این شهرستان در جلگه رخ تربت حیدریه آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۴۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدرضا عباس پور ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از اراضی سیب زمینی جلگه رخ اظهار داشت: حدود ۱۳۰۰ هکتار از مزارع تربت حیدریه به کاشت محصول سیب زمینی اختصاص یافته که بیشتر این محصول در جلگه رخ این شهرستان کشت می‌شود.
 
وی بیان کرد: سیب زمینی‌کاران این شهرستان با رعایت موارد موثر در کشت از جمله استفاده از بذر‌های اصلاح شده و بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری موفق شده اند که در هر هکتار ۴۵ تا ۵۰ تن محصول را برداشت کنند.
 
عباسپور افزود: پیش بینی می‌شود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن سیب زمینی تا آخر زمان برداشت از مزارع این شهرستان برداشت شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: کشت سیب زمینی در جلگه رخ تربت حیدریه علاوه بر درآمد زایی برای کشاورزان، منبع خوبی برای درآمد کارگران این شهرستان شده بطوریکه هر هکتار سیب زمینی نیاز به ۵۰ تا ۶۰ کارگر برای برداشت دارد.
 
محمدرضا عباس پور به آبیاری به روش آبیاری «تیپ» در ۱۰۰ هکتار از مزارع سیب زمینی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مصرف آب، کاهش هزینه کارگری، افزایش حداقل ۳۰ درصد عملکرد، کاهش تراکم علف‌های هرز و صرفه جویی در هزینه سمپاشی و کود پاشی بیبش از ۸۰ درصد مزارع این شهرستان به این روش کشت می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۴۰ هزار تن سیب زمینی برداشت شده که بیشتر این محصول جهت مصرف به بازار‌های تربت حیدریه مشهد و استان‌های مجاور و کارخانجات چیپس سازی حمل شده است.
 
سیب زمینی چهارمین غذای اصلی مردم دنیاست که درسبد غذایی ایرانیان سومین رتبه مصرف را دارد.
ارسال نظرات