کارفرین بسیجی با ایجاد گلخانه و پرورش دام سبک و با استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی توانست برای چندین نفر ایجاد اشتغال کرده و در راستای تولید محصولات بومی قدم موثری بردارد.
کد خبر: ۸۹۵۰۸۶۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
فاطمه فرهنگ از اهالی روستای حصار سرخ شاندیز و فرزند شهید به عنوان نمونه حرکت جهادی موفق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در این روستا به کمک و همیاری سپاه و بسیج سازندگی شهرستان در عرصه‌های گلخانه، دامداری و پرورش ماهی فعالیت‌هایی انجام داده ام.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالزایی در شهرستان افزود: با مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیون در پرورش دام سبک و ۱۵ میلیون نیز در پرورش هزاران ماهی سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کرده ام.

کارفرین بسیجی ضمن تأکید بر رونق تولید محصولات بومی با اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی گفت: در عرصه کشاورزی دارای گلخانه‌ای با بیش از ۳ هزار متر هستیم که در آن به کشت محصولاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، فلفل و انواع سبزیجات می‌پردازیم و برای فروش محصولات به صورت شخصی در میدان تره بار و میوه مشهد عرضه می‌کنیم.
این بانوی تولیدکننده شاندیزی با بیان اینکه از ذخیره آب استخر پرورش ماهی برای آبیاری محصولات گلخانه استفاده می‌شود تصریح کرد: در زمینه محصولات دامی مانند شیر، گوشت و ارائه کود مناسب به باغات کشاورزی شهرستان از سال‌های گذشته به خودکفایی رسیده که از این ظرفیت در شهرستان به خوبی بهره‌برداری نشده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ تن سطح زیر کشت انواع محصول دارد افزود: استقبال بازار به صورت فصلی تغییر می‌کند لذا مشکلات تولید و فروش محصولات افزایش یافته است.

فرهنگ با استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی و جهادی برای چندین نفر در این مجموعه اشتغال ایجاد شده است.

این مجموعه دارای استخر پرورش ماهی نیز می‌باشد که به دلیل عدم وجود بازار و هدر رفت آن، تنها در یک دوره حدود ۲۰۰۰ ماهی کپور پرورش داده شد.

این کارآفرین نمونه گفت: باتوجه به اینکه رونق نسبتا مناسبی در بازار خرید و فروش گوشت وجود دارد مجموعه دامداری که با وام‌های بسیج سازندگی در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده از ۵۰ رأس گوسفند به دو برابر افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه پس از چندین سال پیگیری مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به شهرداری بابت ساخت منزل نگهبانی در مجموعه کشاورزی و تولیدی به صورت اقساط پرداخت می‌کنیم افزود: با توجه به اینکه در همین شهر طی مدت چند روز بدون هیچ مزاحمتی ویلاسازی صورت می‌گیرد از عدم توجه و حمایت کافی از کشاورزان و تولیدکنندگان و عوارض تراشیده شده برای همین واحد و مجموعه گلایه داریم.

فرهنگ خاطرنشان کرد: تعداد ۷ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم در این مجموعه صاحب شغل شده اند و علاوه بر گلخانه صیفی‌جات برای توسعه تجاری و تولیدی مشاغل دامداری و پرورش ماهی برنامه‌ریزی در سال‌های آینده دارم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها