به مناسبت گرامیداشت هفته مبارک بسیج صورت گرفت؛
یادواره شهدا حوزه ای حوزه شهدای نوریاب در مسجد محمد رسول الله(ص) روستای نوریاب پاوه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۵۴۰۳۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از پاوه،  یادواره شهدا حوزه ای حوزه شهدای نوریاب در مسجد محمد رسول الله(ص) روستای نوریاب برگزار گردید.

 

سرهنگ بهشتی راد فرمانده سپاه ناحیه پاوه در این مراسم با اشاره به آیه شریفه قرآن مبنی بر اینکه شهدا را مرده نپندارید بلکه آن‌ها زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند گفت: این آیه شریفه از قرآن کریم به تنهایی برای نشان دادن اهمیت و جایگاه شهید و شهادت از دیدگاه اسلام کفایت می‌کند.

وی افزود: آشنایی با شهدا؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه بویژه نسل جوان از مهمترین اهداف برگزاری یادواره‌های شهدای حوزه ای می باشد.

وی شهادت را سعادتی بزرگی برای انسان عنوان کرد و گفت: همه انسان‌ها می‌بایست دیر یا زود دنیای فانی را وداع گفته و نزد پروردگار خود برود، ولی شهیدان با مرگ آگاهانه در راه خدا و کسب رضای او بهشت جاویدان را نصیب خود کرده اند.

در ادامه وی با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تبیین جایگاه شهید در اسلام پرداخت و گفت: شهید با اهدای خون خود به جامعه بشریت حیات می‌بخشد بطوریکه امنیت و آسایش امروز ملت ایران مرهون خون پاک شهیدان است.

وی افزود: شهیدان با بصیرت والایی که داشتند راه حق را از ناحق به خوبی تشخیص داده و در مقابل کفار زمان ایستادگی کردند و زیر با سازش با دشمنان دین خدا نرفتند.

 

سرهنگ بهشتی راد با اشاره به وضعیت آشفته کشور‌های منطقه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت خون شهیدان و علی رغم دشمنی‌های متعدد استکبار و حامیان منطقه‌ای آنان در جمهوری اسلامی ایران یک امنیت مطلوب و پایدار حاکم است که بایستی قدردان آن بود.

فرمانده سپاه ناحیه پاوه هدف داعش و جریان‌های تروریستی در منطقه را رویارویی با اسلام دانست و گفت: جنگ آنان با مذهب خاصی نیست چرا که خون هزاران عالم شافعی مذهب توسط این گروهک‌های تروریستی به ناحق ریخته شده است. و همچنین پیروزی جبهه های مقاومت را بر داعش به تمام ملت ایران و مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض نمود.

وی در پایان به پاسداری از خون شهیدان و دفاع از ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: همه مردم بایستی قدردان نعمت امنیت بوده و در راه حفظ و تدوام آن تلاش کنند.

ارسال نظرات