حماسه 9 دی تجلی بصیرت و ولایتمداری

رئیس شورای قشر سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان گفت: حماسه 9 دی تجلی بصیرت و ولایتمداری است.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۷۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)،   محمد نباتی رئیس شورا ی قشر سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان در یادداشتی به مناسبت سالروز حماسه 9دی روز بصیرت با عنوان «حماسه 9 دی تجلی بصیرت و ولایتمداری» نوشت.

در این یادداشت آمده است:

فتنه از مادة «فِتْن» به معنای داخل نمودن طلا در آتش است، و به معنای داخل نمودن انسان در آتش و نيز آزمايش و امتحان و واقع نمودن خود يا ديگران در عذاب آمده است؛ راغب اصفهانی در مفردات می‌گوید «اصل در معنای  فتنه، گداختن طلا و نقره برای جداکردن سره از ناسرۀ آن است.«

در مورد فتنه، دو آيه بيش از همه مورد توجه مفسرين بوده است؛ «الفتنه اشد من القتل»  سوره بقره آيه 191 و «الفتنه اكبر من القتل» سوره بقره آيه 217.

حضرت پيامبر اكرم(ص) در زمینه فتنه می‌فرمايد «ان لكل امةٍ فتنه و فتنه امتي المال» برای هر امتی، فتنه‌ای وجود دارد و فتنه امت من مسايل مادی و اقتصادی است.

امام على(ع) در خطبه 50 نهج البلاغه مى فرمايد «انما بدء وقوع الفتن اهواء تتبع و احكام تتبدع يخالف فيها كتاب الله و يتولى عليها رجال رجالا على غيردين الله»؛ همانا ابتداى بروز آشوب‌ها و فتنه‌ها هواها است كه مورد تبعيت قرارمى‌گيرند و احكامى است كه بدعت گذاشته مى‌شوند. دراين فتنه‌ها با كتاب خدا مخالفت مى شود ومردانى از مردان ديگر بر مبنايى غيراز دين خدا تبعيت مى كنند.

فتنه‌هايی مانند فتنه گوساله سامری، فتنه سقیفه بن ساعده، فتنه جمل و در دوران بعد از انقلاب، فتنه بنی‌صدر، خيانت و خروج منافقين بر ضد نظام، فتنه خلق مسلمان در تبریز، فتنه 1378 کوی دانشگاه و فتنه 1388که فتنه اخير بسيار گسترده، عميق و سنگين بود؛ 8 ماه که به سنگینی 8 سال دفاع مقدس هزینه روی دست نظام مقدس ما گذاشت.

در ميان سران فتنه، اشخاصی حضور دارند كه سوابق خوبی در زمان حيات امام خمينی(ره) داشته و منشأ خدماتی نيز بوده‌اند، اما امروزه حاضرند به قيمت حمايت و هم‌پيمانی با جريان‌های بهايی، سلطنت‌طلب، منافق و اراذل و اوباش، در برابر ولايت بايستند تا به آمال خود برسند؛ درست مانند طلحه و زبیر که برای مقابله با امیرالمومنین(ع) و در دشمنی با آن حضرت، حاضر شدند با بنی‏امیه یعنی ضدانقلاب دیروزی که خود آنها در حیات پیغمبر(ص) همراه با امام علی(ع) در بدر، احد و خندق، جنگیده بودند، متحد و مؤتلف شوند.

طبق گاهشماری قمری، فاصله تقویمی این دو روز (آغاز تا پایان فتنه اموی) در طی یک سال قمری دقیقاً برابر است با ۲۰۲ روز. طبق روزشمار فتنه ۸۸ نیز فاصله روز آغازِ پایان فتنه (۲۲ خرداد) تا (۹ دی) دقیقاً برابر است با ۲۰۲ روز و این نخستین شباهت عجیب میان این دو فتنه است .

فتنه 88 سال‌ها قبل، برنامه‌ریزی شده بود. بعد از رحلت امام (ه) برنامه‌ریزی وجود داشت، اثر آن برنامه‌ریزی در سال 78 ظاهر شد. فتنه سال 88 مرحله تکمیل شده‌ای از فتنه سال 78 بود. بسیاری را عقیده بر این است که در صورتی که بعد از فتنه سال 78 ریشه‌های آن کاملاً قطع می‌شد، نظام اسلامی دچار التهابات و فراز و نشیب‌های بعدی و به ویژه فتنه سال 88 نمی‌شد.

غائله پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم که برای مدتی فضای کشور، خصوصاً تهران ام‌القرای جهان اسلام را دچار بحران و ناامنی ساخت، یکی از همین اتفاقات مهم و بصیرت‌زایی بود که در آن ماهیت جریان وابسته به بیگانه و دشمن که سال‌ها تحت پوشش خط امام و انقلاب چهره واقعی خود را پنهان کرده و مترصد آن بود تا در زمان مناسب تیشه به ریشه انقلاب بزند، نقاب از رخ منافقانه آنان برانداخت و آنان را رسوا ساخت.

جریانی که از ابتدا با شعار انتخاباتی آرمانی و همراهی با امام و ولایت‌ وارد عمل شد و در انتها به تقابل با اندیشه‌های حضرت امام راحل و اصل ولایت پرداخت و آن قدر در این راه ساختارشکنانه پیش رفت که نه تنها در برابر اصول نظام، انقلاب، امام(ره)، مقام معظم رهبری و امت اسلامی قرار گرفت، بلکه با رذالت هر چه تمام در روز عاشورا که همه عالم گریان و عزادارند به خون خدا اهانت می‌کنند.

آنهایی که تا دیروز تظاهرات علیه خدا، انتقاد از معصومین(ع) را تجویز می‌کردند و قیام عاشورا را محصول خشونت می‌دانستند، یا ضروریات دین را انکار کرده و انتظار فرج را سراب دانسته و اندیشه امام(ره) را به موزه می‌سپردند، در روز عاشورای حسینی پرده از چهره واقعی خود برداشته و همراه با یزیدیان ماهیت واقعی خود را آشکار کرده و عوامل ضدانقلاب که حرمت عاشورا را شکستند را عزاداران حسینی یاد کردند.

بر همین اساس لایه پنهان این جریان از پوشش سیاسی خود خارج شده و اهداف اصلی خویش را در ابعاد اجتماعی - فرهنگی مطرح کردند. مقاصدی که به زعم خویش می‌خواستند پس از رسیدن به قدرت دنبال کنند؛ بنابراین به سرعت در صدد تغییر شعارهای خویش در جهتی خلاف آرمان‌های انقلاب و امام(ره) برآمده و با اهانت به تصویر حضرت امام‌(ره)، در روز قدس نغمه شوم «‌نه غزه و نه لبنان‌« سر داده و در 13 آبان به سراغ اصل اسلامیت نظام رفته و از «جمهوری ایرانی در مقابل جمهوری اسلامی» سخن به میان آوردند.

حادثه سال 88 در کشور بر اساس برنامه‌ریزی دشمنان خارجی انقلاب اسلامی مخصوصاً آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس بود که با مدیریت مستقیم فتنه، با بکارگیری عوامل ضدانقلاب و استفاده از برخی از گروه‌ها، جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی به مرحله اجرا گذاشته شد.

قانون‌شکنی فتنه‌گران و حمایت و سکوت برخی از افراد و گروه‌ها نه تنها به سرمایه اجتماعی و حیثیت بین‌المللی کشورمان به شدت لطمه زد بلکه فرصت‌های بسیاری را از کشورمان گرفت.

این غائله قطع نظر از همه‌ تلخی‌هایش، پیام‌ها و نکات عبرت‌آموز بسیار مهمی داشت که با تحلیل موشکافانه و درک عمیق آن می‌توان تداوم حرکت بالنده‌ انقلاب اسلامی را در سال‌های آتی ضمانت کرد.

مردم وفادار و شهيدپرور ايران كه سال‌ها اوج دلدادگی خود را به اسلام عزيز؛ آرمان‌های انقلاب و امام راحل عظيم الشان؛ شهيدان والامقام و مولا و مقتدای خود حضرت آیت الله العظمی  امام خامنه ای(مد ظله العالی) را در همه صحنه‌های عشق آفرين دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و صحنه‌های ديگر نشان داده بودند با بهره گيری از آموزه های تفكر زلال عاشورايی؛ تفكری كه عمري در زير آن چتر و علم و كتل بر سر و سينه زده بودند به پا خاستند تا نقشه‌های از پيش طراحی شده شيطان بزرگ و عوامل داخلی و خارجی آنان و فتنه‌گران را بدهند.

از یک منظر روز نهم دی ماه را می‌توان روز فرقان نامید، روزی که جبهه حق و باطل کاملاً شفاف و روشن شد.

نهم دی روز تجدید بیعت با ولایت بود. حرکت مردم در 9 دی تصویر کاملی از صحنه‌های عمق باور مردم به مبانی دینی و علاقمندی به نظام اسلامی بود. حضوری که نشان‌دهنده اخلاص مردمانی بود که بدون هیچ چشم‌داشتی برای دفاع از ارزش‌های دینی خود جانشان را تقدیم نظام خواهند کرد.

شناخت «لحظه و نیاز» و اقدام متناسب با آن یکی از ویژگی‌های مهمی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند. در نهم دی ماه امت مسلمان ایران برخلاف کوفیان که در لحظه نیاز و اقدام متناسب به وظیفه خود عمل نکردند، ثابت کردند از برخی خواص هم بهتر نیاز را تشخیص می‌دهند و در لحظه مناسب اقدام مناسب هم به عمل می‌آورند.

حضور گسترده مردم در این روز دشمنان نظام اسلامی را ناامید و توطئه‌های آنان را خنثی و امید را در دل متدینین زنده کرد. مردم برای نظامی که برآمده از ارزش‌های دینی است و با نثار خون هزاران شهید آن را به دست آوردند، حاضر نمی‌شوند کوچکترین معامله‌ای بر سر آن انجام شود و این حضور باعث شد چشم طمع دشمنان را کور شود.

اگرچه نهم دی ماه روز مرگ فتنه و 22 بهمن 1388روز دفن فتنه بود، اما نباید فراموش کرد جامعه اسلامی دارای دشمنان زیادی است که هر روز فتنه دیگری را برنامه ریزی می کنند.

عارف ربانی مرحوم آیت الحق حاج سید هاشم رضوی از شاگردان مرحوم آیت الله قاضی در سال 1370 در سن 99 سالگی به لقاء الله پیوست؛ ایشان اوائل انقلاب فرموده بودند «اطرافیان آقای خمینی دو گروه هستند، یک گروه آخرتشان به دنیا می چربد و یک گروه دنیایشان به آخرتشان می چربد. آن گروه که آخرتشان مقدم به دنیا است، دور و بر آقای خامنه ای جمع هستند ولی آنان که دنیاشان به آخرت مقدم است از دور و بر امام و بعد هم آیت الله خامنه ای جدا می شوند».

امید است که با قطب نمای بصیرت و شاخص ولایت و امامت در مسیر امام و مقتدای خویش و شهیدان والامقام لحظه ای از پای ننشینیم.

طی این مرحله بی همرهی خضر مکن

ظلمات است بترس از خطر گمراهی

والسلام علي عباد الله الصالحين

ارسال نظرات
آخرین اخبار