ترکیه تلفات شبه‌نظامیان کُرد در عفرین را از ابتدای آغاز عملیات تا کنون، 1951 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۹۲۹۹۴
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  ارتش ترکیه ادعا کرد تا پایان سی‌وششمین روز از عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه حدود 1950 شبه‌نظامی کُرد از پای درآمده‌اند.

در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ترکیه آمده است که با از پای درآمدن 78 عضو یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در جریان حملات هوایی به عفرین، تلفات نیروهای کُردی از ابتدای عملیات به 1951 نفر افزایش یافت.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای ترکیه با پشتیبانی همپیمانان خود (گروهک ارتش آزاد سوریه) توانستند 2 روستای دیگر را در حاشیه غربی منطقه عفرین از کنترل ی.پ.گ خارج کنند.

همچنین تا کنون 782 هدف تعیین شده متعلق به نیروهای کُرد در منطقه عفرین، شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبار مهمات و تجهیزات نظامی نابود شده‌اند.

توپخانه‌های ترکیه در حال بمباران عفرین

«رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه گفته بود تا کنون 415 کیلومتر مربع از منطقه عفرین به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانان آن درآمده و 1000 روستا را از کنترل کُردها خارج کرده‌اند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از 90 راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از 120 نفر شده است. همچنین تا کنون 32 نظامی ترکیه کشته و بیش از 180 نفر زخمی شدند.

در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد اشغال چند تپه و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، 150 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 300 مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات