خبرهای داغ:
مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

هدف غایی و متعالی باید قرآنی شدن جامعه شود

مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: متأسفانه قرآن کریم منحصر به برگزاری جلسات شده است این در حالی است که هدف غایی و متعالی باید قرآنی شدن جامعه شود وبه نحوی که آثار و برکات آیات قرآن در زندگی مردم احساس شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۲۸۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

هدف غایی و متعالی باید قرآنی شدن جامعه شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرتضی لاله چینی با بیان اینکه متأسفانه قرآن کریم منحصر به برگزاری جلسات شده است، اظهار داشت: این در حالی است که هدف غایی و متعالی باید قرآنی شدن جامعه شود وبه نحوی که  آثار و برکات آیات قرآن در زندگی مردم احساس شود.

وی  افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینهٔ امور قرآنی اهتمام بسیار دارد به‌گونه‌ای که یک قسمت به‌صورت جداگانه برای این فعالیت اختصاص داده ‌شده است که در دانشگاه‌های دیگر این امر مشاهده نمی‌شود.

مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه یکی از معضلات در دانشگاه‌ها همین امر است، ابراز کرد: برای اهتمام به امور قرآنی، یکسان‌سازی و انسجام برنامه‌ها باید فرد مشخصی از سوی دانشگاه‌ها مشخص شود نه اینکه به دانشجویی که چندترم بیشتر در دانشگاه حضور ندارد، مسئولیت این امر واگذار شود.

وی تصریح کرد: در تملم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شخص ثابت جهت هماهنگی فعالیت‌های قرآنی حضور دارد و در چارت سازمانی آن این نیروی انسانی دیده‌ شده است.

لاله چینی گفت: مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی که قریب ۲۳ سال در بخش‌های کتبی، شفاهی و هنری و ادبی برگزار می‌شود که در سال گذشته حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر در همدان بخش کتبی شرکت کردند.

وی ادامه داد: در بخش شفاهی ۳۰۰ نفر و بخش هنر و ادبیات دینی در ۲۱ رشته پویانمایی، معرق، منبت، نمایشنامه، فیلم‌نامه و غیره شرکت کردند.

مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأکید کرد: بخش هنر و ادبیات دینی تازه‌ترین اقدام در فعالیت‌های قرآنی است که دانشگاه‌ها باید به‌صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند قرآن به‌صورت مثالی ارائه می‌شود.

وی افزود: باید توجه کرد که همه دانشجویان دارای این ظرفیت نیستند که قاری یا حافظ قرآن کریم شوند اما می‌توانند استعدادهای هنری خود را به سمت قرآن سوق دهند لذا باید در دانشگاه فضا باز شود و با هر ترفندی دانشجویان را جذب این حوزه کنیم.

لاله‌چینی با تأکید بر اینکه مسئولین دانشگاهی باید دلسوز جوانان شوند بیان کرد: قریب ۵ سال است که برنامه تربیت حفظ قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی همدان به‌صورت اهدای مبلغ ۳۰۰ هزارتومان به ازای حفظ هر جزء از قران کریم برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دانشجویان در طرح چهارساله حفظ قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی همدان همزمان با تحصیل در دانشگاه به حفظ قرآن نیز اهتمام دارند و پس از پایان دوره تحصیلات کارشناسی مفتخر به حفظ کل قرآن نیز می‌شوند.

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: حفظ قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن دارای آثار حسنه و از اهداف عالیه نظام اسلامی است و با توجه به‌ضرورت و نیاز جامعه و علاقه فراوان قشر دانشگاهی به تعلیم قرآن عزیز می‌توان با برنامه‌ای منسجم و منظم به‌صورت راهبردی و همه‌جانبه زمینه تربیت حافظان قرآن کریم را در تمام دانشگاه‌های کشور ایجاد کرد.

وی گفت: تاکنون در این طرح 2 حافظ قرآن، 8 نفر حافظ 15 جزء و پنج نفر هم موفق به حفظ 5 جزء قرآن کریم شده اند و برای هر جزء که موفق به حفظ می شوند مبلغ 3 میلیون ریال از طرف دانشگاه به افراد حافظ اهدا می شود.

لاله‌چینی افزود: مبنای طرح بر اساس تشکیل جلسات محوری و دائمی حفظ در دانشگاه برای برادران و خواهران است این جلسات پس برگزاری دوره معرفی در ابتدای هر ترم آغاز و پس از ثبت‌نام از علاقه‌مندان و برگزاری جلسات توجیهی و تفکیک اعضا، حفظ قرآن کریم شروع می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات