مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:
110 خانهی عالم در استان یزد فعال است/تشکیل بیش از 1400 جلسه گفتمان دینی در یزد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر 83 خانهی عالم در استان یزد داریم که تکمیل شده است و در اکثر آنها روحانیون مستقر هستند. همچنین 27 خانهی عالم هم در حال آماده شدن است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست خبری که به مناسبت سالروز فرمان امام خمینی جهت تشکیل نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اصلاعرسانی دینی برگزار شد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب نیاز به نهادی بود که بتواند کارهای تبلیغی انقلاب را انجام دهد که در همین راستا حضرت امام فرمان تشکیل شورای عالی تبلیغات را صادر کردند.
سید محمدشریف حسینی کوهستانی افزود: در آیات مختلف قرآن به اهمیت کار تبلیغی اشاره شده و همچنین روایتهای زیادی نیز در این رابطه نقل شده است.
وی با اشاره به یکی از آیات قرآن اظهار داشت: یک مبلغ دینی در بحث تبلیغ باید فقط برای خدا و در راستای امر خدا کار کند و مبلغ نباید از غیرخدا بترسد؛ چرا که مبلغ اگر بخواهد از ملامتهای دیگران بیم داشته باشد نمیتواند کارش را پیش ببرد.
وی با تأکید بر جایگاه اطلاعرسانی و امر تبلیغ در دین اسلام یادآور شد: اصلا اسلام یک دین تبلیغی است به طوری که ۱۲۴ هزار پیامبری که مبعوث شدند، همگی مبلغ بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با تأکید بر اینکه تبلیغات باید متناسب با مقتضیات زمان باشد، تأکید کرد: تبلیغات باید متناسب با اقتضائات و نیازهای زمان پیش برود که اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم شد. این نکتهای است که در شیوه تبلیغات پیامبران هم وجود داشته؛ به طوری که معجزات پیامبران متناسب با شرایط و اوضاع زمانه بوده است.
حسینی کوهستانی با تأکید بر اینکه باید از همه ابزارهای مشروع برای پیامرسانی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: بهعنوان مثال در عصر کنونی شبکههای اجتماعی از ابزارهای رایج پیامرسانی و تبلیغات هستند که برخیها از این ابزارها به طور ناردست استفاده میکنند، اما ما میتوانیم از این شبکهها به درستی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مسئله تبلیغات منحصر به مسائل دینی و فرهنگی نیست بلکه امروزه در همه حوزهها تبلیغات امری مؤثر و تعیینکننده است؛ تصریح کرد: دنیای غرب در زمینه تبلیغات به ویژه از نظر ابزار از ما جلوتر است این در حالی است که ما منابع غنی در اخیتا داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که به وسیله تبلیغات دشمن در ما ایجاد میشود تزلزل در اعتقادات است، گفت: یکی از وظایف ما این است که مبانی اعتقادیمان -که کاملا عقلی و منطقی است- را در جامعه تقویت کنیم و مقابل کسانی که به اعتقادات ما هجمه میکنند بایستیم.
حسینی کوهستانی با بیان اینکه برای موفقیت در امر تبلیغیات نیاز به هماهنگی و همافزایی داریم، اظهار داشت: یکی از راههای موفقیت در تبلیغات این است که عالمانه وارد کار شویم و اجازه ندهیم هیجانات و سیاسیبازیها وارد کار ما شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در حال حاضر ۸۳ خانهی عالم در استان یزد داریم که تکمیل شده است و در اکثر آنها روحانیون مستقر هستند. همچنین ۲۷ خانهی عالم هم در حال آماده شدن است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه فعالیتهای تبلیغی ما منحصر به روشهای سنتی در قالب منبر نیست، تأکید کرد: چند سالی است که ما کلاسهایی تحت عنوان گفتمان دینی برگزار میکنیم که در سال گذشته ۱۴۰۰ مورد از این کلاسها را با موضوعاتی، چون دین و زندگی، اقتصاد مقاومتی، سواد رسانهای، آسیبهای اجتماعی و ... برگزار کردیم.
حسینی کوهستانی همچنین گفت: سازمان تلیغات اسلامی در یزد با ۱۰۷۷ دانشآموز در ۱۳ دبیرستان تحت عنوان مدارس صدرا مرتبط است که برای آنها نیز برنامههای مختلفی داریم.
سازمان تبلیغات هیچگونه حقوقی به ائمه جماعات مساجد پرداخت نمیکند
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از حوزههای اصلی فعالیتهای سازمان تبلیغات مربوط به تشکلهای دینی و مذهی است که ما در یزد با این تشکلها شامل هیئتهای مذهبی، مداحان، کانونهای فرهنگی، انجمنهای اسلامی و جمعیت فرهنگی بانوان فرهیخته در ارتباط هستیم.
حجتالاسلام علی کاگر گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ مداح در استان یزد داریم. همچنین ۵۰ کانون فرهنگی و ۸۰ انجمن اسلامی و حدود ۱۳۰۰ مبلغ در استان داریم.
وی تأکید کرد: سازمان تبلیغات هیچگونه حقوقی تحت عنوان امام جماعت به روحانیون و ائمه جماعات مساجد پرداخت نمیکند این خود مردم هستند که حقوق ائمه جماعات مساجد را پرداخت میکنند.
وی با بیان اینکه در طول سال ۱۵ مناسبت تبلیغی داریم خاطرنشان کرد: در مناسبتهای مختلف مبلغین را به مناطق گوناگون استان اعزام میکنیم. برخی از مبلغین چندین سال در مناطق محروم فعالیت میکنند و حداکثر حقوقی که سازمان تبلیغات به آنها پرداخت میکنند ۷۰۰ هزار تومان است این در حالی است که به برخی از مبلغین حقوق ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی پرداخت میشود.
سید محمدشریف حسینی کوهستانی افزود: در آیات مختلف قرآن به اهمیت کار تبلیغی اشاره شده و همچنین روایتهای زیادی نیز در این رابطه نقل شده است.
وی با اشاره به یکی از آیات قرآن اظهار داشت: یک مبلغ دینی در بحث تبلیغ باید فقط برای خدا و در راستای امر خدا کار کند و مبلغ نباید از غیرخدا بترسد؛ چرا که مبلغ اگر بخواهد از ملامتهای دیگران بیم داشته باشد نمیتواند کارش را پیش ببرد.
وی با تأکید بر جایگاه اطلاعرسانی و امر تبلیغ در دین اسلام یادآور شد: اصلا اسلام یک دین تبلیغی است به طوری که ۱۲۴ هزار پیامبری که مبعوث شدند، همگی مبلغ بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با تأکید بر اینکه تبلیغات باید متناسب با مقتضیات زمان باشد، تأکید کرد: تبلیغات باید متناسب با اقتضائات و نیازهای زمان پیش برود که اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم شد. این نکتهای است که در شیوه تبلیغات پیامبران هم وجود داشته؛ به طوری که معجزات پیامبران متناسب با شرایط و اوضاع زمانه بوده است.
حسینی کوهستانی با تأکید بر اینکه باید از همه ابزارهای مشروع برای پیامرسانی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: بهعنوان مثال در عصر کنونی شبکههای اجتماعی از ابزارهای رایج پیامرسانی و تبلیغات هستند که برخیها از این ابزارها به طور ناردست استفاده میکنند، اما ما میتوانیم از این شبکهها به درستی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه مسئله تبلیغات منحصر به مسائل دینی و فرهنگی نیست بلکه امروزه در همه حوزهها تبلیغات امری مؤثر و تعیینکننده است؛ تصریح کرد: دنیای غرب در زمینه تبلیغات به ویژه از نظر ابزار از ما جلوتر است این در حالی است که ما منابع غنی در اخیتا داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که به وسیله تبلیغات دشمن در ما ایجاد میشود تزلزل در اعتقادات است، گفت: یکی از وظایف ما این است که مبانی اعتقادیمان -که کاملا عقلی و منطقی است- را در جامعه تقویت کنیم و مقابل کسانی که به اعتقادات ما هجمه میکنند بایستیم.
حسینی کوهستانی با بیان اینکه برای موفقیت در امر تبلیغیات نیاز به هماهنگی و همافزایی داریم، اظهار داشت: یکی از راههای موفقیت در تبلیغات این است که عالمانه وارد کار شویم و اجازه ندهیم هیجانات و سیاسیبازیها وارد کار ما شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در حال حاضر ۸۳ خانهی عالم در استان یزد داریم که تکمیل شده است و در اکثر آنها روحانیون مستقر هستند. همچنین ۲۷ خانهی عالم هم در حال آماده شدن است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه فعالیتهای تبلیغی ما منحصر به روشهای سنتی در قالب منبر نیست، تأکید کرد: چند سالی است که ما کلاسهایی تحت عنوان گفتمان دینی برگزار میکنیم که در سال گذشته ۱۴۰۰ مورد از این کلاسها را با موضوعاتی، چون دین و زندگی، اقتصاد مقاومتی، سواد رسانهای، آسیبهای اجتماعی و ... برگزار کردیم.
حسینی کوهستانی همچنین گفت: سازمان تلیغات اسلامی در یزد با ۱۰۷۷ دانشآموز در ۱۳ دبیرستان تحت عنوان مدارس صدرا مرتبط است که برای آنها نیز برنامههای مختلفی داریم.
سازمان تبلیغات هیچگونه حقوقی به ائمه جماعات مساجد پرداخت نمیکند
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از حوزههای اصلی فعالیتهای سازمان تبلیغات مربوط به تشکلهای دینی و مذهی است که ما در یزد با این تشکلها شامل هیئتهای مذهبی، مداحان، کانونهای فرهنگی، انجمنهای اسلامی و جمعیت فرهنگی بانوان فرهیخته در ارتباط هستیم.
حجتالاسلام علی کاگر گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ مداح در استان یزد داریم. همچنین ۵۰ کانون فرهنگی و ۸۰ انجمن اسلامی و حدود ۱۳۰۰ مبلغ در استان داریم.
وی تأکید کرد: سازمان تبلیغات هیچگونه حقوقی تحت عنوان امام جماعت به روحانیون و ائمه جماعات مساجد پرداخت نمیکند این خود مردم هستند که حقوق ائمه جماعات مساجد را پرداخت میکنند.
وی با بیان اینکه در طول سال ۱۵ مناسبت تبلیغی داریم خاطرنشان کرد: در مناسبتهای مختلف مبلغین را به مناطق گوناگون استان اعزام میکنیم. برخی از مبلغین چندین سال در مناطق محروم فعالیت میکنند و حداکثر حقوقی که سازمان تبلیغات به آنها پرداخت میکنند ۷۰۰ هزار تومان است این در حالی است که به برخی از مبلغین حقوق ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومانی پرداخت میشود.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار