امسال در حماسه اربعین، مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای تردد زائران حسینی آماده می‌شود که در صورت افزایش حجم جمعیت پیشنهاد بازگشایی مرز سومار نیز مطرح‌ شده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۶۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، زیارت سیدالشهدا(ع) در ایام خاص به پیاده‌روی اربعین همواره مورد تأکید قرار داشته است و در سال‌های اخیر حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود و عاشقان اباعبدالله(ع) از گوشه و کنار کشورمان نیز با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند و عاشقانه در این راه گام برمی‌دارند.

برخی از زائران اربعین حسینی به‌صورت هوایی و برخی دیگر به‌صورت زمینی خود را به نجف می‌رسانند تا پس از عرض ارادت به علی‌بن ابی طالب(ع) به زیارت امام حسین(ع) و شهدای کربلا مشرف شوند.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی بر اساس توافق‌های صورت گرفته مسؤولان وزارت کشور با متولیان مرزهای عراق، مقرر شد مرزهای ایران برای عبور زائران حسینی حدود یک ماه قبل از اربعین بازگشایی شود.

سال گذشته چهار مرز مهران، چذابه، خسروی و شلمچه برای تردد زائران حسینی پیش‌بینی شد که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها مرز خسروی مسدود و امکان تردد از این مرز وجود نداشت، بر همین اساس زائران تنها از سه مرز زمینی دیگر به عراق سفر کردند و برخی نیز در پشت مرز خسروی به امید بازگشایی آن، از این سفر معنوی بازماندند.

امسال بر اساس توافق بین کشورهای ایران و عراق، مرز خسروی قبل از اربعین حسینی بازگشایی می‌شود و با توجه به حجم بالای زائران حسینی پیشنهادی مبنی بر باز شدن مرز سومار مطرح‌ شده است تا در صورت افزایش حجم جمعیت به منظور سهولت تردد زائران حسینی، مرز سومار بازگشایی شود.

بر همین اساس، امسال در اربعین حسینی، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان، مرز مهران در ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه در نظر گرفته‌ شده است که در صورت بازگشایی مرز سومار، تعداد مرزهایی که زائران امکان تردد در آن را برای پیاده‌روی اربعین دارند، به پنج مرز افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات