خبرهای داغ:

دومین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی در دانشگاه صنعتی شاهرود

دومین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی به همت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۹۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دومین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی به مدت دو روز به همت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور دکتر عفتی و دکتر گچپزان از دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر فخارزاده از دانشگاه صنعتی شیراز، دکتر محمد مهدی فاتح رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود، اعضای هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و دانشجویان و اساتید شرکت کننده برگزار گردید.
در آئین افتتاحیه این سمینار در محل سالن اجتماعات کتابخانه پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود، دکتر فاتح ضمن خیر مقدم به اهمیت برگزاری چنین سمینار‌هایی تاکید نمود و گفت: تربیت نیروی متخصص، حل معضلات کشور، تولید علم، پژوهش، فناوری و کارآفرینی از جمله اهداف اصلی دانشگاه است.
وی با بیان قرارداد‌ها و تلاش دانشگاه در ایجاد ارتباط موثر با صنایع مختلف به فراز جدیدی از قرارداد‌های بزرگ تحقیقاتی با حضور وزیر علوم و وزیر نفت اشاره نمود و تاکید کرد: در این دانشگاه با داشتن هیئت امنای مستقل، هیئت ممیزه و هیئت جذب مستقل علاوه بر همکاری‌های صنعتی در تولید علم به شاخص‌های ارزنده‌ای دست یافته ایم.
فاتح با بیان اینکه این دانشگاه در سال ۹۶ به همراه ۵۳ دانشگاه دیگر در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است، در خصوص درج مقالات دانشگاه در پایگاه‌های معتبر بین المللی و کسب عنوان دانشمند یک درصد برتر دنیا توسط عضو هیات علمی این دانشگاه، افتتاح پروژه‌های متعدد، توسعه زیرساخت‌های کار آفرینی به بیان توضیحاتی پرداخت.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود تقویت ارتباط با صنعت و جامعه، تربیت دانش آموختگان کار آفرین، توسعه دانش، پژوهش، فناوری تقاضا محور، افزایش درآمد‌های دانشگاه، اجرای برنامه اشتغال فراگیر و ارتقای رتبه دانشگاه را از جمله نتایج حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین مطرح کرد.
وی، حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین را از جمله مهمترین اهداف دانشگاه مطرح کرد و ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در این زمینه تاکنون و ایجاد زیرساخت تشکیلاتی ویژه اشتغالزایی در دانشگاه، گفت: یک دانشگاه کارآفرین از ایده‌های جدید استقبال می‌کند تا با ترویج کارآفرینی مهارت‌های شغلی را آموزش دهد و با ارتباط صنعت و جامعه و ایجاد مراکز رشد شرکت‌های فناور در مرحله رشد قرار گیرند.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه نیازمند تربیت کارآفرین در مراکز رشد هستیم، گفت: یک ظرفیت ارزشمند به نام دانشگاه وجود دارد که اگر چرخ کارآفرینی به گردش درآید و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم یعنی توانستیم تحول بزرگی در اشتغال ایجاد نماییم.
وی تصریح کرد: فقدان مهارت و آموزش متناسب با کار و فرهنگ مدرک گرایی این نیاز را ایجاد می‌کند تا از دانشگاه‌های آموزش محور و پژوهش محور به سمت دانشگاه کار آفرین حرکت کنیم و به نوبه خود با مشکل بیکاری مقابله نماییم.
دکتر حجت الله احسنی طهرانی دبیر اجرایی این سمینار نیز ضمن خیر مقدم به بیان توضیحاتی در خصوص روند برگزاری دومین سمینار ملی کنترل و بهینه سازی پرداخت و اظهار امیدواری کرد: تمام تلاش ما در تیم برگزاری سمینار فراهم نمودن شرایطی مناسب و درخور برای حضور شما بوده است که امید داریم در نهایت با بهره مندی از بخش‌های مختلف سمینار با اندوخته بیشتری این دانشگاه را ترک نمایید.
احسنی طهرانی کنترل بهینه، کاربرد‌های نظریه کنترل، بهینه سازی خطی و غیرخطی و همچنین روش‌های ابتکاری و فراابتکاری در بهینه سازی را از جمله محور‌های این سمینار عنوان نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار