مدیر درمانگاه نظام مافی:

اولویت طرح شهید رهنمون، ارائه خدمات در مناطق محروم است

مدیر درمانگاه نظام مافی اظهار داشت: اولویت طرح شهید رهنمون، ارائه خدمات در مناطق محروم است؛ زیرا در این مناطق، مردم استطاعت مالی برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را ندارند.
کد خبر: ۹۰۸۲۹۰۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، دکتر مهدی خانکه مدیر درمانگاه نظام مافی درخصوص محرومیت دارویی ایران به خاطر تحریم ها اظهار داشت: مبادلات دارویی ما به خاطر تحریم ها به طور کامل مسدود شده است ولیکن اکنون طیف وسیعی از داروها در داخل ایران تولید می شود.

وی افزود: ایران دارای پیشینه خوبی در طب سنتی است و توانایی تولید دارویی از دیرباز در کشور وجود داشته است و درحال حاضر تکنولوژی بسیاری از داروها در ایران وجود دارد.

خانکه پیرامون طرح شهید رهنمون گفت: طرح شهید رهنمون ایده بسیار خوبی است و باید ادامه پیدا کند و در راستای عمل به سیاست های این طرح، اولویت با ارائه خدمات در مناطق محروم است؛ زیرا در این مناطق، مردم استطاعت مالی برای مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی را ندارند.

وی افزود: خوشبختانه همیشه بخش قابل توجهی از کادر بهداشت و درمان کشور برای خدمت رسانی به قشر محروم پیش قدم بوده اند و در حال حاضر نیز در قالب طرح شهید رهنمون در نقاط مختلف کشور در حال ارائه خدمت هستند.

دکتر خانکه درخصوص رسیدگی به آسیب های اجتماعی از طریق طرح شهید رهنمون گفت: در حوزه اعتیاد سه مرحله وجود دارد که عبارتند از: پیشگیری، شناسایی، درمان. در حوزه پیشگیری معاونت اجتماعی وزارت بهداشت بسیار فعال است و ما نیز با توجه به رسالت دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در حوزه پیشگیری فعالیت های گسترده ای را در دست اجرا داریم.

وی در پایان افزود: در حوزه درمان اعتیاد نیز ظرفیت بالقوه خوبی برای مداخله در این امر، از باب روانپزشکی در اختیار داریم اما این موضوع بستگی به سیاست گذاری های مسئولین دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار