خبرهای داغ:
استاد حوزه در جمع بسیجیان شهرکرد:

بسیج و بسیجی در صف مقدم مقاومت قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان شهرکرد گفت: بسیج و بسیجی سینه در صف مبارزه با استکبار سپر کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۳۰۰۰
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان شهرکرد همزمان با سراسر استان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با عنوان " شکوه مقاومت" برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در این اجتماع بزرگ با تبریک هفته وحدت و هفته بسیج، به آیه شریفه آخر از سوره مبارکه فتح اشاره کرد و افزود: ویژگی های یاران پیغمبر که در این آیه بیان شده، همان ویژگی های خاص بسیجیان زمان ماست.

استاد حوزه افزود: اولین ویژگی کسانی که با پیامبر هستند، سرسخت بودن نسبت به کفار و برخورد مهربانانه و با عطوفت بین خودشان است.

وی، ادامه داد: مؤمنین همراه پیامبر، دائماً در حال عبادت و راز و نیاز با خداوند هستند، که کنایه از اقامه نماز دائمی است و از چهره آنها کاملاً ارتباط با خدا نمایان است و بع تعبیری زاهدان شب و شیران روز می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: مَثَل این مؤمنان در تورات و انجیل نیز آمده است و همچون گیاه مفیدی هستند که جوانه زده و به این جوانه ها هم کمک می کنند تا تقویت شده و محکم گردند و روی پای خود بایستند و به قدری رشد و بالندگی آنها زیاد است که مایه تعجب خودِکشاورزی می شوند که آن دانه را در زمین کاشته است.

استاد حوزه، گفت: به خاطر این مؤمنان است که کفار از دست آنها عصبانی هستند و بر علیه آنها  هجمه وارد می کنند.

وی، در ادامه تفسیر آیه شریفه قرآن، خاطرنشان کرد: کسانی که با این ویژگی ها در کنار پیامبر و رهبر جامعه اسلامی تا آخر بمانند، دارای عظیم خواهند بود؛ وگرنه اگر نیمه راه خسته شده و ادامه ندهند، اجری نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، در بیان معنای "اشدّاءُ علی الکفار" اظهار کرد: مؤمنان همراه پیامبر محکم و استوار و نفوذناپذیر مقابل کفار ایستاده و اجازه اختلال در این سد محکم را نمی دهند.

وی، کفار صدر اسلام را به سه گروه بر اساس آیات قرآن کریم تقسیم کرد و گفت: کفار قریش، دشمنان منطقه ای و کسانی که ظاهراً خودی بوده و کنار پیغمبر بودند ولی دل در گرو دشمنان داشتند، سه دسته کفار صدر اسلام بودند و همین افراد امروز نیز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: مصداق بارز کفار امروز استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی است که بنای جنگ با مکتب و دین ما را دارند. و مصداق دسته دوم کفار منطقه ای، همان امثال آل سعود و آل خلیفه و دست نشانده های استکبارمی باشند.

استاد حوزه، یادآور شد: دسته سوم از کفار زمان ما، سرپنجه های داخلی دشمن و همان ستون پنجم دشمنان انقلاب اسلامی می باشند که دل به استکبار بسته و امید به حل مشکلات با دست بیگانگان دارند.

وی، راهکار قرآنی مقابله با دشمنان و کفار را نیز بیان کرد و گفت: صبر و مقاومت و تقوا پیشه کردن، اولین راه برای غلبه بر دشمنان از منظر قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، افزود: نکته دوم برای مقابله با دشمنان این است که سُست نشویم و غصه هم نخوریم، زیرا بر اساس قرآن امت اسلام باز هم برتر است.

وی، با اشاره به جنگ احد و غفلت برخی از مؤمنین از حفظ تنگه و پرداختن به امر جمع آوری غنائم، از این موضوع بعنوان عبرتی برای آیندگان نام برد و گفت: ایستادگی و مقاومت رمز پیروزی است و ما با همین ایستادگی به استقلال نظامی و توانمندی دفاعی رسیدم که مایه یأس و ناامیدی دشمنان از رویکرد مقابله نظامی شد و به سمت جنگ فرهنگی و اقتصادی حرکت کردند.

استاد حوزه، ملت ما را پیروز جنگ فرهنگی با دشمنان دانست و امثال شهید حججی ها و مدافعان حرم را نشانه اثبات این ادعا عنوان کرد و افزود: در جنگ اقتصادی نیز با صبر و بردباری ملت ما پیروز می شود و ان شاءالله پوزه استکبار را به خاک خواهد مالید.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان، ضعف رژیم صهیونیستی را نشانه ضعف آمریکا دانست و گفت: سیلی محکم در انتظار استکبار جهانی است که مردم ما در 22 بهمن و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن این سیلی را به دشمن می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی، سه عنصر مؤثر در جنگ اقتصادی را برشمرد و افزود: با تدابیر حکیمانه رهبری، پشتیبانی و همراهی مردم و تلاش مجاهدانه و بسیجی وار مسئولین می توانیم در جنگ اقتصادی به پیروزی برسیم.

وی، وحدت و انسجام مردم و مسئولین حول محور ولایت و رهبری را مهم ترین عامل برای پیروزی در جنگ نابرابر با استکبار دانست و گفت: بر اساس وعده الهی، پیروزی از آن امت اسلام و کسانی است که همراه پیامبر و رهبر جامعه اسلامی بمانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار