معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته پژوهش را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۸۹۸۶۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
برنامه‌های آموزش و پرورش استان اردبیل در هفته پژوهش
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یوسف قاسمی صبح امروز در جلسه هفته پژوهش آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن هفته پژوهش (۲۴ تا ۳۰ آذرماه) و در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ تحقیق و پژوهش، خلاقیت و نوآوری و مستندسازی تجربیات علمی- تربیتی بومی در نظام تعلیم و تربیت، برنامه‌های متنوعی همراه با معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر (اعم از دانش آموز و معلم) در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته پژوهش در ۳ سطح مدرسه، منطقه و استان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: همایش تجلیل از معلمان پژوهنده برتر استانی و منطقه (برتر استانی ۲۲ نفر و برتر منطقه‌ای ۸۰ نفر) از بین ۴۷۷ نفر معلم پژوهنده شرکت کننده در بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده در این هفته برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره دانش آموزی در این هفته و تجلیل از ۷۵ نفر از دانش آموزان حائز رتبه‌های برتر کشوری در زمینه‌های علمی و پژوهشی، تصریح کرد: از پژوهشگران برتر نوزدهمین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر دستگاه به تعداد ۸ نفر پژوهشگر برتر که بیشترین امتیاز را کسب نموده اند تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی در برپایی نمایشگاه استانی هفته پژوهش که هم زمان با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی استان از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۹ آذر ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیل برگزار خواهد شد، خبر داد و گفت: تمهیدات مقدمات بازدید دانش آموزان از مراکز علمی- پژوهشی، مراکز دانش بنیان و نمایشگاه هفته پژوهش بعمل آمده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای تور علمی – پژوهشی و بازدید دانش آموزان از آزمایشگاه مرکزی، موزه تاریخ علوم و مراکز رشد واحد‌های فناور مستقر در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و یادآور شد: برپایی اجتماعات دانش آموزی با حضور اعضای کمیته‌های پژوهشی و سخنرانی مدیران مدارس و اعضای کمیته‌های پژوهشی در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش می‌باشد.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان تهیه روز نامه‌های دیواری با موضوعات پژوهشی توسط دانش آموزان در سطح مدارس استان از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از برنامه ریزی برای اجرای مسابقات پژوهشی برای دانش آموزان و معلمان در سطح نواحی و مناطق خبر داد و خاطر نشان ساخت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام پژوهی و مقاله نویسی در طول هفته پژوهش در سطح مناطق و نواحی. برگزاری مراسم هفته پژوهش در نواحی یک و دو اردبیل جزو برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.
ارسال نظرات