به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی با بیان اینکه هدف از راه اندازی این سامانه تجمیع داده های فرهنگی، مذهبی در خصوص مناطق تبلیغی در شهر ها و روستا ها و بروز رسانی داده های فرهنگی در سطح کشور است، گفت: سامانه ی اینترنتی تحت عنوان اطلس تبلیغ راه اندازی شده که به مرور زمان جایگزین سامانه ی جامع اعزام مبلغ «سجام» می شود.
حجت الاسلام مرتضوی افزود : این سامانه در دو نسخه از طریق سازمان مرکز به تمام استان های کشور ارائه شده است که نسخه ی اول آن شامل وارد کردن اطلاعات تبلیغی و اطلاعات فرهنگی ، مذهبی هر منطقه و نسخه ی دوم آن شامل وارد کردن فعالیت های تبلیغی روحانیون و نقاط قوت و ضعف فعالیت ها و آسیب های موجود در هر منطقه است.
وی با بیان اینکه این سامانه می تواند به مدیران و برنامه ریزان عرصه فرهنگی در سیاست گذاری کلان جامعه هدف تأثیر زیادی داشته باشد، ادامه داد: اطلاعاتی که یک روحانی باید در این سامانه وارد کند شامل جمعیت ، تعداد مساجد، تعداد ائمه جماعات، وجود مذاهب و ادیان مختلف، تعداد مدارس و دیگر مراکز آموزشی، تعداد مراکز خدمات رسان عمومی و دیگر موارد است که باید ظرف مدت یک ماه از زمان راه اندازی تکمیل شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی باعث شده تا هجمه های عظیمی از طریق رسانه های مختلفِ تصویری، شنیداری و مکتوب به مخاطب ما وارد شود، بیان کرد: وجود هزاران شبکه و سایت اینترنتی به صورت تمام وقت بر ضد دین اسلام و اعتقادات شیعه باعث شده تا ما هم در این مسیر تلاش وافری داشته باشیم.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: شرایط حالِ جامعه ی ما تفاوت های بسیاری با زمان های دیگر دارد و در هیچ زمانی به اندازه شرایط كنونی القای شبهه و ترویج شایعات نسبت به اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی وجود نداشته است و نیاز است تمام نیرو های دغدغه مند و فعالان فرهنگی و قرآنی ما و موسسات وابسته از جمله مداحان،هیئت های مذهبی گرفته تا کانون های فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته، شعرای آئینی، موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی، در این مبارزه ی نابرابر همراه روحانیون و مبلغین، منسجم و یکپارچه به مقابله بپردازند.
وی افزود: با راه اندازی و تکمیل این سامانه تمام مناطق تبلیغی استان علاوه بر شناسایی معضلات و آسیب ها ، نقاط قوت هر منطقه تقویت می شود و بر رفع نقاط ضعف، برنامه ریزیِ هدفمند می شود و اعزام های مبلغ با توجه به نیاز هر منطقه ای انجام می شود و مبلغین اعزامی قبل از اعزام از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی منطقه مطلع می شوند و این مسئله باعث پیشرفت هر چه بهتر فعالیت ها می شود.