خبرهای داغ:
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی خبرداد

آغاز عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند با اعتبار 546 میلیارد تومان

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی پروژه سد گرین با اعتبار 546 میلیارد تومان به صورت دولتی و خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۹۹۴۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

آغاز عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند با اعتبار 546 میلیارد تومانبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسن بهرام نیا در بررسی مشکلات اهالی روستاهای رودحسن علیا، سفلی ودره ابراهیم از توابع بخش مرکزی نهاوند با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی،علمی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، ورزشی وخدماتی در نهاوند اظهار کرد: خوشبختانه با وجود کمبود اعتبارات ریالی دولت، امروز شهرستان نهاوند به کارگاهی فعال تبدیل شده است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای ادامه اجرای پروژه۴خطه کردن راه نهاوند_فیروزان _ کنگاور و همچنین راه نهاوند به بروجرد عنوان کرد: با اجرای این پروژه، راه های استحفاظی نهاوند ایمن شده و آمار تصادفات منجر به جرح ویا فوت کاهش چشمگیر می یابد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به آغاز عملیات اجرایی ساخت پروژه سدگرین نهاوند به منظور تامین آب شرب و صنعت اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه تلاش ها برای احداث سد گرین نهاوند که  جزو ۳۰ سد تعطیل شده در سطح کشور بود، به نتیجه رسید.

 وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه سد گرین با اعتبار 546 میلیارد تومان به صورت دولتی و خصوصی انجام می شود، افزود:  انجام پروژه به دو صورت  دولتی با اعتبار 171 میلیارد تومان و بخش خصوصی با اعتبار 375 میلیارد تومان اغاز شده که نقش مهمی در تامین آب شرب بهداشتی  و صنعتی دارد.

 بهرام نیا در ادامه سخنان خود با ابراز اینکه در شهرستان نهاوند اقدامات بسیاری در طول ۳سال فعالیت نمایندگی مجلس انجام شده است، اظهارکرد: عملیات شبکه گذاری فاظلاب خانگی شهر نهاوند با اعتباری بالغ بر  ۱۳ میلیارد تومان در حال اجرا است که نقش مهمی در سلامت زیست محیطی و سلامت شهروندان نهاوندی به همراه دارد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در تشریح دیگر اقدامات انجام شده ، به اجرای پروژه تصفیه آب شرب اهالی روستاهای بخش مرکزی که از آب سراب گاماسیاب، مشروب می شوند اشاره و تاکید کرد:  این پروژه با اعتبار ۱۵میلیارد تومان در محل سرچشمه سراب گاماسیاب در حال احداث است که مشکل کدر بودن آب شرب بهداشتی و سالم تعداد ۳۰ روستای بخش مرکزی در هنگام بارندگی را به طور دائم حل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تامین اعتبار برای اجرای ۴خطه کردن محور حادثه خیز نهاوند_ آورزمان _ ملایر  اشاره و تصریح کرد: برای رفع مشکل این محور که مطالبه چندین ساله همه افرادی که وارد نهاوند می شوند و قصد خروج از محور آورزمان را دارند، است با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ملی حدود ۲۰ کیلومتر آن ۴خطه می شود و بخش زیادی از آمار تصادفات این منطقه کم می شود.

بهرام نیا با عنوان اینکه روستاها محور تولید، اقتصاد و اشتغال است، بر ضرورت توجه به توسعه روستایی و حل مشکلات  انها  تاکید و بیان کرد: توجه به رفع مشکلات روستائیان مهم و اثر گذار است چرا که اگر به مشکلات این قشر از جامعه که حدود۵۰ درصد از جمعیت کشور را شامل می شود، توجه نشود موجب مهاجرت بی رویه به شهرها و روی آوردن به مشاغل کاذب می شود.

وی با اشاره به موانع و چالش های توسعه روستایی بر حل مشکلات روستاییان تاکید  و بیان کرد:  باید به مشکلات روستاها که عمدتاً در حوزه های تامین آب شرب و کشاورزی، بهسازی روستا، افزایش قدرت پهنای باند اینترنت و در نهایت ایجاد اشتغال پایدار است، توجه شود .

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت فرا رسیدن چهل سالگی انقلاب، به مهم ترین دستاوردهای انقلاب در روستاها اشاره و بیان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز زیر ساخت های اساسی همچون آب، برق، گاز، تلفن، آسفالت، خانه بهداشت، پست بانک نانوای ها، پزشک خانواده وبعضاً مراکز درمانگاه و...  در سطح روستاها ایجاد شده  است اما بازهم برای ماندگاری روستاییان در روستاها باید تلاش های بیشتری  صورت پذیرد.

وی از تخصیص اعتبار۷ میلیارد تومانی جهت اجرای۷۶ کیلومتر آسفالت راه روستای در مناطق وبخش های چهار گانه مرکزی،گیان،خزل وبرزول خبر داد و عنوان کرد: با مساعد شدن فضای جوی عملیات آسفالت در این روستاها که فاقد آسفالت هستند آغاز  و به زودی جشن اتمام آسفالت راه روستایی در نهاوند و جشن اتمام گازرسانی به روستاهای نهاوند همزمان بر گزار می شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات