خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ما در بعضی از عرصه‌ها خوب آمدیم اما در خیلی عرصه‌ها کمیت ما می‌لنگند، گفت امروز جامعه ما با معیار حضرت فاطمه زهرا(س) و دین سازگار نیست‌.
کد خبر: ۹۱۱۶۳۰۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

امروز جامعه ما با معیارهای حضرت زهرا(س) سازگار نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جمع بانوان بسیجی سپاه ناحیه نهاوند ضمن گرامیداشت میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام امت امام خمینی(ره) اظهار داشت: در آیات و روایات روی عمل تاکید بسیاری شده است.

وی با بیان اینکه اگر در دنیا سعادت می‌خواهید و در آخرت بهشت، عمل صالح انجام دهید، افزود: اگر عملی معصیت باشد، هم در دنیا تبعات دارد و هم در آخرت.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: ما مدعی هستیم که مسلمان و شیعه و پیرو اهل بیت(ع) هستیم، اما در عمل با معیار فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در بعضی از عرصه‌ها همانند انقلاب و مبارزه، مردم ما خوب آمدند، گفت: امام خمینی (ره)  فرمودند مردم زمان ما از مردم زمان پیغمبر بهترند.

مغیثی با اشاره به اینکه چهل سال است مردم ایران در برابر آمریکا مقاومت کردند، افزود: رئیس جمهور دیوانه آمریکا و دیگر سران استکبار برای انقلاب ما شاخ و شانه کشیدند اما مردم ما بیشتر از همیشه در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند؛ این مقاومت مردم را نشان داد و مردم در این عرصه نمره 20 گرفتند.

وی با بیان اینکه آیا در عرصه‌های دیگر نیز توانسته‌ایم به مقتضای شیعه بودن عمل کنیم؟ ادامه داد: این چیزی است که هر کسی باید از خودش سوال کند؛ اسلام و دین تنها نماز و حجاب نیست، فقط روابط خانوادگی نیست، باید مجموعه‌ وظایف‌ خود را به عنوان مکتب اسلام بشناسیم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه امام(ره) فرمود فقر، تئوری زندگی از گهواره تا گور است، افزود: این جمله بسیار معنا دارد، یعنی آنچه اسلام می‌خواهد مهارت و دستورالعمل زندگی است و این فقط در بحث عبادات نیست بلکه اسلام در همه عرصه‌های زندگی نظر دارد.

وی با بیان اینکه ما در بعضی از عرصه‌ها خوب آمدیم اما در خیلی عرصه‌ها کمیت ما می‌لنگند، اضافه کرد: امروز جامعه ما با معیار حضرت فاطمه زهرا(س) و دین سازگار نیست‌.

مغیثی با اشاره به اینکه موادمخدر، اعتیاد و ...  خیلی برای این جامعه خطرناک است، تصریح کرد: فاصله ما با آنچه که باید باشیم بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: مسئله ازدواج‌ها با مهریه‌های سنگین با شرایط و هزینه‌های سنگین با مکتب اهل بیت(ع) سازگار نیست؛ آمارها می‌گوید ازدواج‌ها سیر نزولی و طلاق‌ها سیر صعودی دارند این با شیعه بودن و دین‌داری نمی‌سازد.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: حرام‌خواری، دزدی، قاچاق فروشی، کم‌فروشی، احتکار، رباخواری و... با دین نمی‌سازد و در جامعه ما خیلی رایج است.

وی با بیان اینکه بداخلاقی‌های خانواده، چه مرد، چه زن، چه بچه با شیعه بودن نمی‌سازد، گفت: شیعه یعنی کسی که در همه زمینه‌ها مانند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مغیثی ابراز داشت: همه ما دوست داریم سعادتمند و رستگار شویم  و فرزندان ما سالم باشند و دنیا و آخرت ما در امنیت و آرامش و نعمت و رضای خدا بگذرد، در این شکی نیست اما راه رسیدن به این مسئله این است که در همه عرصه‌های زندگی تلاش کنیم و به آنچه واجب است عمل کنیم و آنچه حرام است، ترک کنیم.

وی گفت: واجبات و محرمات و فقه، نسخه خدا برای بشریت است و اگر ما به این برنامه برگردیم و به این نسخه پایبند باشیم یقین بدانید دنیا و آخرت ما با سعادت و فلاح خواهد گذشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات