مسئول بسیج سازمان صدا وسیما در آیین رونمایی از اولین مستند گردشگری کودک:

«دورت بگردم ایران» نخستین تجربه سیما در ایرانگردی خانواده‌ها و کودکان

رحمتی گفت: مستند گردشگری «دورت بگردم ایران» نخستین مستند گردشگری کودک است که با همکاری مرکز بسیج صدا و سیما و همکاری شبکه کودک تهیه و تولید شده است
کد خبر: ۹۱۲۰۹۰۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  روابط عمومی مرکز بسیج صدا و سیما، محمدمهدی رحمتی رییس بسیج سازمان صدا وسیما در آیین رونمایی از اولین مستند گردشگری کودک با عنوان «دورت بگردم ایران» عنوان کرد: مستند گردشگری «دورت بگردم ایران» نخستین مستند گردشگری کودک است که با همکاری مرکز بسیج صدا و سیما و همکاری شبکه کودک تهیه و تولید شده است.


رحمتی افزود: گردش با خانواده یکی از اتفاقی است که هنوز ظرفیت‌های آن به تصویر درنیامده است و ما سعی کردیم این ظرفیت را در این مستند گردشگری نمایش دهیم.


وی ادامه داد: اگرچه در ایام نوروز سفر در سبد خانواده هاست اما هنوز لذت سفر با خانواده و دورهمی‌ها را کمتر داریم. البته ما در ایام راهیان نور در نظر داشتیم حضور خانواده‌ها را هم به نوعی به تصویر بکشیم. با این حال امیدوارم این مستند شروع خوبی بین کانال نهال و مرکز بسیج باشد.


محمد سرشار مدیر شبکه کودک، نیز در این آیین بیان این که تولید این مستند با سومین سالگرد پخش شبکه کودک همراه شده است، بیان کرد: این مجموعه جزو کارهای باکیفیت ماست و نشان‌دهنده این است که تیم سازنده متخصص است و مخاطبش را هم خوب می‌شناسد.


سرشار درباره اهمیت روی کارهای کودک اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ما در این سن روی کودکان باعث می‌شود که آینده بهتری داشته باشیم.


در ادامه سمیه کاظم بیگی مدیر کانال نهال نیز در سخنانی گفت: من بیش از سه سال است که بر اساس منظومه فکری و تربیتی شبکه به فکر تغییر هستیم. ما در این کانال با کودک ۶ تا ۱۲ سال مواجه هستیم که همه تغییرات در ذهن ناخودآگاه او شکل می‌گیرد.


کاظم بیگی اضافه کرد: بحث گردشگری یکی از موضوعات مهم است که با سبک زندگی ارتباط پیدا می‌کند. ما در این سه سال به دنبال قالبی برای اهداف مورد نظرمان بودیم تا بتوانیم سبک زندگی موردنظر را پیاده کنیم.


وی تصریح کرد: این مجموعه با همت و توجه بسیج و محمد سرشار برای انگاره سازی و پیاده کردن الگوی سبک زندگی انقلابی و اسلامی خواهد بود.


حسن حبیب‌زاده تهیه‌کننده مستند نیز گفت: دو ماه است که به شدت درگیر هستیم برای تولید کار با دو خانواده طی ۱۰ روز سفر رفتیم. ما تجربه‌ای از ابتدای سال داشتیم که سفر با خانواده بود و با خانواده‌ها به پنج سفر رفتیم و شرطمان هم این بود که خانواده‌ها کودک داشته باشند.


وی در توضیحاتی گفت: مستندهای ایرانگردی و سفر در تلویزیون زیاد تولیدشده است اما جای خالی خانواده‌ها در این آثار حس می‌شد و حس می‌کردم این خلا را باید پر کرد. قرار شد محوریت این مستندها در کنار خانواده، روی کودک باشد و رده سنی ۵ و ۶ سال تا ۱۱ سال را در نظر بگیریم.


حبیب‌زاده در پایان سخنانش گفت: این کار به نوعی شاخه‌ای از رئالیتی‌شو محسوب می‌شود. ما برای این منظور حدود ۶۰ خانواده را لیست کردیم سپس تست‌هایی گرفتیم و درنهایت دو خانواده انتخاب و سفر با آنها انجام شد. سفر با خانواده و مخصوصاً کودک بسیار سخت است. اکنون بخشی از تدوین کار انجام شده است تا بتوانیم آن را به نوروز ۹۸ برسانیم و اگر شرایط مهیا باشد تولید این کار را ادامه می‌دهیم.


این مستند که با مشارکت شبکه کودک و مرکز بسیج صداوسیما ساخته شده است در ایام نوروز از کانال نهال پخش می‌شود و در پایان جلسه با حضور مدیران و عوامل پوستر آن رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار