تبیین مقوله جسم در تزکیه نفس در بین طلاب خواهر بافقی
نشست اخلاق با محوریت تزکیه نفس با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران با اشاره به جهارت اربعه انسان یعنی روح، جسم، قلب و عقل گفت: از نظر انبیاء الهی که فرهنگ خود را از خدا گرفته اندجسم نیز نیاز به توجه دارد چرا که بستری برای روح میباشد و نه مانند مرتاضها که به اندک غذایی به درجاتی میرسند! چرا که علاوه بر اینکه جسم در انجام اعمال صالح نقش دارد تا جسم نباشد روح در آن دمیده نمیشود و این جسم است که اعمال آدمی بر آن سوار میشود.
وی افزود: انسان هم باید به جسم برسد و هم به روح، و حتی در روزه گرفتن هم امر شده روزه بگیرید! بعد گفته دعای سحر و بعد هم خوردن سحری! اگر انسان جسم ناقصی داشته باشد نمیتواند عند ربهم یرزقون شوند و در رابطه با رسیدگی به جسم اسلام حد و حدودی را برای رسیدگی به جسم معین کرده و اینگونه نیست که بتواند هر چه میخواهدبخورد و بیاشامد؟!
این استاد اخلاق گفت: حد و حدود اسلام به این معناست که وقتی میخواهیم برای جسم کاری کنیم شرایطی از جمله عدم پذیرش لقمه حرام، عدم پذیرش لقمه شبهه ناک و عدم پذیرش تفکر باطل رعایت شود؛ چون اولین چیزی که اسلام امر میکند اینست که لقمه حرام آثار عبادت را میگیرد؛ و ممکن است به واسطه یک لقمه شبهه ناک چهل سال اثر دعا به عقب بیفتد!
حجت الاسلام کارگران افزود: دعا حالت روحانی است نه جسمانی! وقتی میخواهیم روح تربیت شود جسم باید به گونهای باشد که همه جا نرفته باشد و هر چیزی را نخورده باشد! چرا که وقتی لقمه شبهه ناک باشد روح نمیتواند دعا را بپذیرد! و همچنین تفکر باطل مانع پذیرش آثار عبادات شده و بالعکس اثر منفی خواهد داشت که ما به طور محسوس در جامعه شاهد آن هستیم.
وی افزود: انسان هم باید به جسم برسد و هم به روح، و حتی در روزه گرفتن هم امر شده روزه بگیرید! بعد گفته دعای سحر و بعد هم خوردن سحری! اگر انسان جسم ناقصی داشته باشد نمیتواند عند ربهم یرزقون شوند و در رابطه با رسیدگی به جسم اسلام حد و حدودی را برای رسیدگی به جسم معین کرده و اینگونه نیست که بتواند هر چه میخواهدبخورد و بیاشامد؟!
این استاد اخلاق گفت: حد و حدود اسلام به این معناست که وقتی میخواهیم برای جسم کاری کنیم شرایطی از جمله عدم پذیرش لقمه حرام، عدم پذیرش لقمه شبهه ناک و عدم پذیرش تفکر باطل رعایت شود؛ چون اولین چیزی که اسلام امر میکند اینست که لقمه حرام آثار عبادت را میگیرد؛ و ممکن است به واسطه یک لقمه شبهه ناک چهل سال اثر دعا به عقب بیفتد!
حجت الاسلام کارگران افزود: دعا حالت روحانی است نه جسمانی! وقتی میخواهیم روح تربیت شود جسم باید به گونهای باشد که همه جا نرفته باشد و هر چیزی را نخورده باشد! چرا که وقتی لقمه شبهه ناک باشد روح نمیتواند دعا را بپذیرد! و همچنین تفکر باطل مانع پذیرش آثار عبادات شده و بالعکس اثر منفی خواهد داشت که ما به طور محسوس در جامعه شاهد آن هستیم.
انتهای پیام/د
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آخرین اخبار