خبرهای داغ:
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان:

گفتمان‌سازی می‌تواند نجات‌بخش جامعه باشد/ «انجمن رسانه دفاع مقدس» تشكیل شود

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه یكی از ویژگی‌های گفتمان این است بازتولید می‌شود، گفت: به تعبیر امروز گفتمان یك پروسه است و این گفتمان‌سازی می‌تواند نجات بخش جامعه باشد و از نسل‌های آینده حراست كند.
کد خبر: ۹۱۴۰۲۳۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

گفتمان‌سازی می‌تواند نجات‌بخش جامعه باشد/ «انجمن رسانه دفاع مقدس» تشكیل شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه كه در سالن جلسات  باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس رازها و زوایای پنهانی دارد و بسترسازی لازم در جامعه انجام نگرفته كه حقایق دفاع مقدس به درستی بیان شود.

وی با اشاره به اینكه در ترویج و جریان‌سازی دفاع مقدس خیلی موفق عمل نكردیم، گفت: برای احیای فرهنگ و ترویج و جریان‌سازی آن، دو راهكار تبلیغ و شعار و گفتمان‌سازی وجود دارد و قریب به اتفاق كارها بیشتر در حوزه تبلیغ و شعار است.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به وی‍ژگی‌های تبلیغ، ابراز داشت: از ویژگی های تبلیغ، ناپایداری آن است، تبلیغ و شعار ایجاد انگیزش می‌كند و مانایی خاصی ندارد و همانند یك پروژه است كه كاربرد زمانی دارد و هر روز باید آن را تكرار كرد تا وضعیت موجود را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه یكی از ویژگی‌های گفتمان این است بازتولید می‌شود، تصریح كرد: به تعبیر امروز گفتمان یك پروسه است و یكی از مراتب گفتمان‌سازی توجه به اجماع است و این گفتمان‌سازی می‌تواند نجات بخش جامعه باشد و از نسل‌های آینده حراست كند.

سردار ظفری با بیان اینکه گفتمان دفاع مقدس، گفتمان عاشورا را تولید و بازتولید دارد، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از گفتمان عاشورا است و ما باید بتوانیم اهمیت گفتمان‌سازی در جامعه را گسترش دهیم و به عنوان یك بسیج عمومی در این حوزه كار كنیم و مراتب گفتمان را بیان کنیم.

*ضرورت بازخوانی دفاع مقدس برای نسل جدید

وی گفت: راز موفقیت ما در دفاع مقدس نگهداری اخلاق بود و باید اینها را برای نسل جدید بازگو كنیم چراكه می تواند نجات بخش جامعه امروز ما  باشد.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به عملیات بیت المقدس در ادامه افزود: ما سه عملیات بزرگ خاص و ویژه به نام‌های بیت المقدس، والفجر8 و كربلای 8 داشتیم كه باید آنها را به نسل امروز منتقل کنیم.

وی با اشاره به حضور سه گردان از استان همدان در عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد: استان همدام سهم ویژه‌ای در این عملیات داشت.

سردار ظفری با اشاره به اینکه حوزه فكری و اندیشه‌ای و دكترین سیاسی ما بعد از دفاع مقدس به استراتژی هجومی تبدیل شد به بیان ویژگی‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: از ویژگی های دوران دفاع  مقدس وحدت و انسجامی بود كه بین سپاه و ارتش و مردم ایجاد شد و وحدت عامل اصلی ما در پیروزی عملیات بیت‌المقدس بود.

*اجرای 28 عنوان برنامه به‌مناسبت سوم خرداد در همدان

وی با اشاره به برنام‌های اجرایی به‌مناسبت سوم خرداد ابراز داشت: در سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر 28 عنوان برنامه با شعار«ما پیروزیم» در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه به ارائه تعدادی از برنامه‌ها پرداخت و بیان كرد: برگزاری صبحگاه مشترك نیروهای مسلح استان، اختصاص سخنران  خطبه‌های نماز جمعه به بیان حماسه آزادسازی خرمشهر و دعوت از پیشكسوتان دفاع مقدس، خاطره‌گویی در بقاع متبركه، تجلیل از ایثارگران، برگزاری زیارت عاشورا در باغ موزه و رونمایی از یادمان نقش برجسته خواهر دباغ با حضور كاركنان ادارات و نیروهای مسلح و.... از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دستاوردهای این برنامه‌ها در سطح استان گفت: این برنامه‌ها باعث ایجاد نشاط معنوی مناسب در جامعه دینی، تحكیم باورهای دینی و اخلاقی و اجتماعی می شود و همچنین پاسخگوی كمك به نیازهای جامعه، ابهام‌زدایی در جامعه و ایجاد اطمینان به حكومت می‌شود و حقیقت دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس می‌تواند به این موارد كمك کند.

سردار ظفری با بیان اینکه اگر مردم در دفاع مقدس حضور نداشتند ما دچار مشكل می‌شدیم، یادآور شد: باید امروز نقش مردم را پررنگ‌تر کنیم، همچنین نقش امام(ره) و هدایت او كه در بسیاری از جاها دچار غفلت و فراموشی شده است.

وی در پایان ابراز داشت: اگر می‌خواهیم كار ماندگاری انجام دهیم باید «انجمن رسانه دفاع مقدس» تشكیل شود كه یك كار نو در استان شكل گیرد و با این كار اصول و ارزش‌های دفاع مقدس را بدون قید و شرط بپذیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار