خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد

ضرورت جریان شناسی و مطالعه صدر اسلام

استاد حوزه و دانشگاه به بررسی ضرورت و چرایی توجه به جریان شناسی و مطالعه صدر اسلام پرداخت و گفت: مطالعه تاریخ به خصوص تاریخ صدر اسلام بسیار با اهمیت است چراکه با توجه به تأکید خداوند در بعضی از آیات قرآن به مطالعه تاریخ و عبرت گرفتن از تاریخ نشان از اهمیت آن دارد.
کد خبر: ۹۱۳۸۵۰۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

ضرورت جریان شناسی و مطالعه صدر اسلامبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در جلسه هدایت سیاسی کارکنان سپاه ناحیه همدان به بررسی موضوع جریان‌شناسی سیاسی صدر اسلام و تطبیق آن با معاصر پرداخت و اظهار داشت: مطالعه تاریخ به خصوص تاریخ صدر اسلام بسیار با اهمیت است چراکه با توجه به تأکید خداوند در بعضی از آیات قرآن به مطالعه تاریخ و عبرت گرفتن از تاریخ نشان از اهمیت آن دارد.

وی افزود: مطالعه تاریخ ما را از علل و عوامل پیروزی‌ها و شکست‌های ملت‌های مختلف آشنا می‌کند تا از آنها درس بگیریم و با تطابق تاریخ با رویدادهای زمان خود بتوانیم راه درست را انتخاب کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به بررسی ضرورت و چرایی توجه به جریان شناسی و مطالعه صدر اسلام پرداخت و معیارهای تقسیم‌بندی جریان‌های صدر اسلام و همچنین جریان‌شناسی فکری- سیاسی صدر اسلام را مورد بررسی قراد داد و با جریان‌های حال حاضر کشور مقایسه کرد و گفت: وقتی که پیامبر اسلام(ص) از دنیا رفتند تعدادی از افراد و اصحاب ایشان، آن تقدسی که برای پیامبر(ص) قائل بودند بعد از ایشان برای امام علی (ع) این تقدس و ولایت را قبول نداشتند و باعث انزوای امام علی (ع) و یاران صدیق پیامبر(ص) شدند.

وی ادامه داد: در عصر حاضر نیز افرادی هستند که آن تقدسی که برای امام خمینی(ره) قائل بودند برای مقام معظم رهبری قائل نیستند و نظر و فرمان رهبری را آنگونه که شایسته مقام ولایت ایشان است تبعیت نمی‌کنند.

دکتر فلاح گفت: همین که عده‌ای گفتمان مذاکره و تعامل را بر گفتمان مقاومت و اقتصاد مقاومتی ترجیه می‌دهند نشان از عدم تبعیت‌پذیری از ولایت دارد که ما بعد از انجام مذاکرات و شکست در آن به اهمیت توجه به نظر ولایت و تبعیت از آن و پیامدهای عدم تبعیت از آن پی می‌بریم.

وی در پایان به بررسی مسائل سیاسی جاری کشور پرداخت و به سوالات و شبهات مطرح شده از طرف کارکنان پاسخ داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار