دکتر مجتبی صدیقی در کارگاه توانمند سازی هادیان سیاسی عنوان کرد:

تشریح دلایل تفاوت دیدگاه ما، در مسائل سیاسی با غربگرا‌ها

دکتر مجتبی صدیقی با بیان اینکه فهم ما نسبت به مسائل منطقه‌ای یک فهم غیرعقلانی نیست بلکه یک عقل توحیدی در کنار آن است که می‌گوید کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله تصریح کرد: اگر دیدگاه صرفا مادی بود فشار یکسال امریکا برای برچیده شدن نظام جمهوری اسلامی کافی بود.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۲۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

کارگاه توانمند سازی هادیان سیاسی و جلسه هدایت سیاسی کارکنان سپاه شهرستان زرندیه با حضور پایوران و هادیان ساسی این رده با سخنرانی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه دکتر مجتبی صدیقی برگزار شد.
در این مراسم دکتر مجتبی صدیقی با تشریح دلایل وجود تفاوت زیاد درتحلیل مسائل سیاسی در جامعه بطوریکه یکی میگوید با سر به آغوش آمریکا برویم، ولی یکی هم هر روز یک ضربه به هیمنه آمریکا آتش می‌زند؛ گفت: متدولوژی تحلیل سیاسی برای بچه‌های ارزشی، آرزوی جهاد در سوریه بود و به عشق شهادت ۳ میلیون نفر ثبت نام کرده بودند و از طرف دیگر برخی‌ها هم می‌گفتند چرا خود را به کشتن می‌دهید.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه این تفاوت‌ها در سه حوزه می‌باشد اظهار داشت: بحث اول هستی شناسی است. وی افزود: دلیل اینکه ما متفاوت تحلیل می‌کنیم و در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار استقامت می‌کنیم این است که نظام فکری و ریشه‌های فکری ما در حوزه هستی شناسی با افراد مقابل ما تحت عنوان غربگرا متفاوت است. یکی می‌گوید منشا پیدایش جهان بیگ بنگ است و یکی منشا پیدایش را خالقیت خدا می‌داند؛ لذا زاویه نگاه ما در حوزه هستی شناسی متفاوت است. ما می‌گوییم خداوند هدفمندی را در نظام خلقت قرار داده و باعث می‌شود وقتی تحلیل سیاسی می‌کنیم دیگر آن تحلیل سیاسی تفکر غربگرا را نداریم.
دکتر صدیقی با تاکید بر اینکه عقل ما خرد توحیدی است، ولی عقل آن‌ها ابزاری است یادآور شد: آن‌ها عقل را صرفا در ماتریالیس می‌دانند، عقلی که مادیات را تحلیل می‌کند دیگر کاری ندارد که قران و معنویت در آن رابطه چه نظری دارد فلذا فرق ما در این است که ما عقلمان را بر اساس یک گزاره جدیدی به نام توحید تنظیم می‌کنیم که آن یک منبع جدیدی برای ما تعریف می‌کنیم که آن وحی است و باعث می‌شود پاسداران ما با داشتن این دیدگاه در گرمای بالای ۵۰ درجه با توکل به خدا ناو انگلیسی را توقیف می‌کنند، ولی در تهران و در ویلا‌های مجلل برخی‌ها از ترس امریکا خودشان را خیس می‌کنند و دلیل این تفاوت دیدگاه بسیار زیاد، نوع نگاهی است که به این مسائل داریم.
مجتبی صدیقی با اشاره به اینکه دلیل تحلیل متفاوت ما صرفا عقل مادی ما نیست گفت: ما باید این مساله را برای بسیجیان جا بندازیم که ما با یک عنصر توحیدی در کنار آن دیدگاه مسائل را تحلیل می‌کنیم. وی یکی از نمونه‌های بارز آن را این جمله معروف آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند امام خمینی (ره) عنوان کردند که با ایمان و اعتقاد راسخ به سنت‌های الهی بود نه به خاطر پیشرفت‌های موشکی که در آینده می‌خواست رخ بدهد.
استاد دانشگاه با بیان اینکه فهم ما نسبت به مسائل منطقه‌ای یک فهم غیرعقلانی نیست بلکه یک عقل توحیدی در کنار آن است که می‌گوید کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله تصریح کرد: اگر دیدگاه صرفا مادی بود فشار یکسال امریکا برای برچیده شدن نظام جمهوری اسلامی کافی بود. وی افزود: متاسفانه ما هم در تحلیل‌های خود نتوانسته ایم توحیدی تحلیل کنیم و نتوانسته ایم توحیدی مسائل را جا بیاندزیم تا به تبع آن مردم هم مادی زده شده و باعث شده تا ما نتوانیم حرف خود را به مردم به قبولانیم.
دکتر صدیقی گفت: ما هنوز نتوانسته ایم مسائل ساده همچون سنت‌های الهی را از جمله سنت امداد الهی که نص صریح قران هستند را در جامعه جا بیاندازیم و لذا در تحلیل مسائلمان دچار مشکل هستیم.
وی در انتها معرفت شناسی را دومین حوزه دلیل تحلیل‌های متفاوت ما با دیگران عنوان کردند و اظهار داشتند: ما هنوز نتوانسته ایم یک معرفت درستی نسبت به اصل نظام انقلاب اسلامی، چرایی شکل گیری آن، جایگاه در نظام تحولات آخرالزمانی برای بسیجیانمان جا بیاندازیم تا با برخورد با یک شُبه، دچار تردید نشوند و بتوانند آن را به درستی تحلیل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار