نیره غلامحسینی گفت: برگزاری جلسات نهج البلاغه خوانی در حوزه فاطمیه و حلقه های صالحین می تواندبینش و بصیرت سیاسی و اجتماعی بسیجیان و متربیان در حلقه های صالحین را بالا برده و آنان را در پاسخ گویی به شبهات و سوالاتی که در جامعه مطرح میشود توانمند کند.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۸۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

نیره غلامحسینی فرمانده حوزه مقاومت بسیج فاطمیه در گفتگوی اختصاصی بابسیج از برگزاری جلسات نهج البلاغه خوانی در حوزه فاطمیه و حلقه های صالحین خبر داد و گفت: براساس فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله) در مورد احتیاج ما به نهج البلاغه که می فرمایند: «امروز شرایطی مشابه حکومت دوران امیرالمؤمنین علیه السلام است؛ پس روزگار، روزگارِ نهج البلاغه است.»ما برآن شدیم تا براین اساس جلسات نهج البلاغه خوانی را درحوزه فاطمیه وحلقه های صالحین فعال کنیم.

وی افزود:جامعه ما یک جامعه اسلامی است و هرچیزی که برای یک انسان مسلمان و مؤمن و یک جامعه اسلامی از قبیل، شیوه حکومت داری، خودسازی، خداشناسی و ... لازم و ضروری است در نهج البلاغه آمده است. اما جامعه کنونی ما از این امر مهم غافل شده و به کتاب هایی روی آورده است که متن و محتوای آن دور کردن جامعه اسلامی از سبک و سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) و ترویج سبک زندگی غربی است.

وی اظهار کرد: در روز عید غدیروجود مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و اله وسلم) سعادت و تکامل انسان و بشریت را دو ثقل معرفی کرد، ثقل اکبر و ثقل اصغر« کتاب الله و عترتی» قرآن و اهل بیت و فرمودند: تازمانی این دو باهم باشند جامعه و انسان سعادتمند میشود. از این رو ما بر آن شدیم تا با برگزاری این جلسات ثقل اصغر را در کنار ثقل اکبر به جامعه معرفی کنیم و به انان بشناسانیم زیرا لازمه سعادت انسان و جامعه همراهی این دو ثقل است.

در پایان خاطرنشان کرد: ما با برگزاری این طرح در حوزه و حلقه های صالحین توانستیم در کنار نهج البلاغه قرآن را هم مطرح کنیم تا بتوانیم با این کار قرآن را از مهجوریت درآورده و نهج البلاغه و سخنان قرآن ناطق امیرالمؤمنین (علیه السلام) از زبان نهج البلاغه به جهان معرفی کنیم.

ارسال نظرات