خبرهای داغ:
مدیر مرکز برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان خبر داد
مدیر مرکز برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان از اجرای طرح انسجام در مدارس شهر همدان خبر داد و گفت: یک ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم شروع شده است.
کد خبر: ۹۱۸۰۱۴۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

اجرای طرح انسجام در مدارس شهر همدانمحمد صالح زارعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه روند عضوگیری انجمن‌های اسلامی همدان پیش از آغاز سال تحصیلی شروع شده است، اظهار داشت: یک ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید عضوگیری انجمن‌های اسلامی در مدارس متوسطه اول و دوم شروع شده است.

وی تشکیل شبکه دانش‌آموزی سراسر کشور با اجرای طرح انسجام در مدارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با تشکیل انجمن‌های اسلامی لایه‌های دانش‌آموزی تشکیلاتی اعم از اعضاء قرارگاه شهری، استانی و ملی معنا پیدا می‌کنند و در یک ساختار مشخص نسبت به اجرای اهداف و برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیر مرکز برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان هدف از اجرای این طرح را ایجاد شبکه دانش‌آموزی مدرسه، ارتقاء توان فعالیت مؤثر تشکیلاتی در مسئولان گروه‌های انجمن اسلامی، موج‌آفرینی و ایجاد فضای دانش‌آموزی بانشاط در مدرسه برشمرد و گفت: تقویت احساس مسئولیت و وظیفه‌شناسی در مسئولان گروه‌های انجمن اسلامی از دیگر کارکردهای این طرح است.

وی تقویت توان مدیریت فعالیت‌های جمعی و راهبری گروه همسال را از دیگر اهداف طرح انسجام دانست و افزود: اجرای این طرح موجب پر رنگ‌تر شدن نقش انجمن اسلامی به عنوان یک تشکیلات موفق و پویا در مدرسه و در بین دانش‌آموزان مدارس مختلف همدان می‌شود.

زارعی با تأکید بر اینکه مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس شهر همدان باید در جهت رسیدن به جذاب‌ترین طرح‌ها تلاش کرده و در قالب و مدل‌های ابتکاری اهداف و فعالیت‌های انجمن اسلامی را به سایر دانش‌آموزان مدرسه معرفی کنند گفت: شناسایی و کشف نیرو دو موضوع اصلی در محور عضوگیری است.

وی ضمن تاکید بر عضویابی از تمامی مدارس سطح شهر همدان بیان داشت: تاکنون به 24 مدرسه متوسطه اول پسرانه و 27 مدرسه متوسطه دوم پسرانه مراجعه شده است و با همکاری کادر مدارس لیستی از دانش آموزان مستعد فعالیت در انجمن های اسلامی تهیه و طی مصاحبه حضوری بهترین افراد برای مسئول انجمن اسلامی مدرسه انتخاب شده اند.

مدیر مرکز برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان خاطرنشان کرد: برای انتخاب مسئول انجمن اسلامی برای هر مدرسه با 40 دانش آموز متوسطه اول و 55 دانش‌آموز متوسطه دوم مصاحبه صورت گرفته است که از بین آنها 18 نفر برای متوسطه اول و 25 نفر برای متوسطه دوم انتخاب شده‌اند، در ضمن این آمار تا اخر مهر ماه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی توجه به مؤلفه‌هایی نظیر استعدادیابی، به‌کارگیری نیروها و واگذاری مسئولیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: یک دانش آموز برای اینکه بتواند مسئول انجمن اسلامی شود علاوه بر اخلاق شایسته باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشد درواقع میتوان گفت در تمامی شاخص های یک دانش آموز تراز انقلاب اسلامی باید ممتاز باشد.

زارعی با بیان اینکه اردو می‌تواند برای دانش آموزان به خصوص دانش‌آموزان متوسطه اول جذاب باشد و زمینه رشد و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان را با اتحادیه انجمن‌های اسلامی داشته باشد، گفت: در همین راستا برای دانش‌آموزان متوسطه اول اردو جذب برنامه‌ریزی و اجرا شد که در آن دانش‌آموزان ضمن محک زدن سطح توانایی‌های خود با مسئولین انجمن اسلامی دیگر مدارس آشنا شده و حلقه دانش‌آموزان انجمنی شکل گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات